خبرگزاری کار ایران

کارگران بسیاری در فارس سهام عدالت نگرفته‌اند/ مزد باید براساس نرخ تورم تعیین می‌شد/ سهام شستا باید به کارگران تعلق می‌گرفت

asdasd
کد خبر : ۹۰۶۴۴۱

نشست هم‌اندیشی تشکل‌های کارگری استان فارس با استاندار به مناسبت هفته کارگر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دبیر خانه کارگر فارس در م‌اندیشی تشکل‌های کارگری استان فارس ضمن تبریک فرا رسیدن هفته کار و کارگر گفت: بدون شک کارگران، بسیجان عرصه کار و تولید هستند و بنابر فرمایش حضرت امام(ره) حیات یک ملت مرهون کار و کارگر است.

علی راستگو (دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات فارس) افزود: کارگران فارس در پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن در هشت سال دفاع مقدس نقش پررنگی داشتند، آنها همزمان در سه سنگر تولید و اشتغال، سنگر جبهه‌های نبرد علیه دشمنان انقلاب و مبارزه با گروهک‌های چپ نقش بسزا و تاثیرگذاری داشتند، وجود یک هزارو ۵۰۰  شهد جامعه کارگری از استان فارس گواه این گفته است.

او در ادامه با ذکر مشکلاتی معیشتی جامعه کارگری استان فارس با اشاره به  اینکه سهام عدالت شامل شماری از کارگران این استان نشده است، افزود: اگرچه دغدغه جامعه کارگری صرفا صنفی است و سیاست هیچ دخالتی در آن ندارد اما هر زمان که نیاز بوده جامعه کارگری برای حمایت از نظام و دولت حاضر بوده است.

او با بیان اینکه کارگران تنها ١٠ تا ١٥ درصد در مشکلات یک کارگاه اثرگذارند و ٨٥ درصد دیگر مربوط به مدیران و سرمایه‌گذارانی است که صنعت را اداره می‌کنند، افزود: متاسفانه در مواقعی که کارگر مطالبه‌گری می‌کند کسی از این ۸۵ درصد سوال نمی‌کند اما کارگر و مسائل او را سیاسی می‌بینند.

دبیر اجرایی خانه کارگر فارس درخصوص مصوبه مزدی سالجاری نیز گفت: افزایش ۲۱ درصدی حقوق کارگران مورد تایید جامعه کارگری نیست و باید بر اساس نرخ تورم و نظر نمایندگان کارگری در شورایعالی کار تعیین می‌شد.

راستگو با تاکید بر اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و کارگران تصریح کرد: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و کارگران مطالبه به حق جامعه کارگری بازنشسته و شاغل است که باید مورد توجه دولتمردان قرار بگیرد.

او در حمایت از حقوق صنفی و وضعیت معیشت کارگران اظهار داشت: در بخش کار و تولید مشکلات زیادی داریم و بخش قابل توجهی از این مشکلات که جامعهٔ کارگری با آن دست و پنجه نرم می‌کند به دست مدیران دولتی در استان قابل حل است.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت معیشتی کارگران و بازنشستگان در سطوح حداقلی است. سازمان تامین اجتماعی در حقیقت متعلق به قشر کارفرمایی و کارگری است و توقع جامعهٔ بازنشسته و مستمری‌بگیر از سازمان تامین اجتماعی بسیار زیاد است که متاسفانه افزایش بدهکاری دولت به سازمان این توقعات برآورده نمی‌شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر فارس در بخش پایانی سخنان خود در ارتباط با واگذاری سهام شستا نیز گفت: اگرچه سهام این مجموعه در بورس رفته و شفاف‌سازی شده و جلوی پشت پرده‌های واگذاری را گرفته است اما ابتدا باید آن را به کارگران که سهامدار اولیه آن محسوب می‌شوند واگذار می‌کردند، سپس عرضه عمومی انجام می‌شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز