خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

۸۰۲۶ کارگر قزوینی مشمول دریافت بیمه بیکاری شده‌اند/ دولت به داد کارگران بیکار برسد

asdasd
کد خبر : ۹۰۸۶۴۹

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین گفت: دولت هرچه سریعتر ۵ هزار میلیارد تومان پولی را که به منظور پرداخت مقرری بیمه بیکاری کرونا اختصاص یافته است، را به مشمولان واقعی پرداخت کند.

«عیدعلی کریمی» به خبرنگار ایلنا گفت: تاکنون در استان قزوین ۱۱ هزار و ۴۰۸ نفر برای دریافت مقرری بیمه بیکاری ناشی از کرونا ثبت‌نام کرده‌اند که از مجموع ثبت‌نام کننده‌ها فقط ۸ هزارو ۲۶ نفر مشمول دریافت آن شده‌اند.

او با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون که حدود دو ماه و نیم می‌گذرد، کارگران برخی مشاغل بویژه واحدهای تولیدی که تعدادشان کم نیست، حتی یک ریال درآمد نداشته‌اند، افزود: تاکنون ۳ هزار و ۳۸۲ کارگر قزوینی شرایط دریافت مقرری بیمه بیکاری را به دلیل پرداخت نکردن حق بیمه ندارند.

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین افزود: زندگی گروه‌های شغلی بسیاری با رکود و نگرانی مواجه شده که در این بین، وضعیت کارگران فصلی و کارگرانی که در مکان‌های عمومی کار می‌کنند، به مراتب نگران‌کننده‌تر است.

به گفته وی؛ حمایت معیشتی دولت به کارگران برخی مشاغلی که در اثر کرونا نابوده شده‌اند، هنوز شامل حال کارگران فصلی و ساختمانی نشده است. در قزوین بسیاری از کارگران ساختمانی بیکار شده‌اند اما بعد از گذشت حدود یک ماه از شیوع کرونا، هنوز نتوانسته‌اند کمک‌های دولتی را دریافت کنند.

کریمی با بیان اینکه از دولت انتظار می‌رود به داد کارگران برسد، اظهار داشت: آمار بیمه بیکاری یک‌ونیم برابر به نسبت قبل بیشتر شده و دولت باید برای امرار معاش کارگران به‌ویژه کارگرانی که مشمول بیمه بیکاری نیستند، بودجه تصویب کند.

وی با بیان اینکه تاکنون شیوع این بیماری خسارت‌های اقتصادی فراوانی را به کشور وارد کرده است، افزود:  متاسفانه کارفرمایان برخی از واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان قزوین با سوءاستفاده از موقیعت بوجود آمده‌ی ناشی از کرونا، اقدام به اخراج نیروی کار خود کرده و برخلاف نظر کارگران، آنها را برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره کار معرفی کرده‌اند.

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین با بیان اینکه دولت نظارت خود را بر واحدهای تولیدی بیشتر کند، تاکید کرد: باید دید چرا هم این واحدها نیروی کار خود را اخراج کرده‌اند و هم محصولات تولیدی خود را چند برابر قیمت قبل از عید به فروش رساندند؟ وزارت کار به عنوان متولی کارگران در ابتدا کمک کند تا هرچه سریعتر مقرری بیمه بیکاری کارگران برقرار شود چراکه مشکلات معیشتی آنها بسیار زیاد شده و نیاز به کمک مالی برای امرار معاش دارند و در گام بعدی بر نحوه فعالیت واحدهای تولیدی نظارت دقیق داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز