خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگران ایران چوکا برای افزایش تولید/ مطالبات به‌روز پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۶۲۱۲۶

به گفته کارگران صنایع چوب و کاغذ ایران چوکا واقع در شهرستان تالش، مطالبات مزدی ۴ماهه آنها به حداقل کاهش یافته و به‌روز شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران صنایع چوب و کاغذ ایران چوکا در استان گیلان گفتند: کاهش مطالبات معوقه کارگران شاغل در صنایع چوب و کاغذ ایران چوکا پس از آن صورت گرفت که سهامدار اصلی این کارخانه توانست بخشی از منابع مالی چوکا را برای تجهیز کارخانه و پرداخت، بدهی کارخانه و کارگران تامین کند.

طبق اظهارات یکی از کارگران کارخانه ایران چوکا؛ صنایع چوب وکاغذ ایران چوکا از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری شستا است. شرکت سرمایه‌گذاری شستا اواخر سال گذشته حدود ۲۰۳میلیارد تومان منابع مالی برای تجهیز کارخانه و پرداخت بدهی‌های ایران چوکا پرداخت کرد که پایان سال گذشته همه مطالبات کارگران این کارخانه پرداخت شد و از ابتدای سال جاری نیز هر ماه مطالبات‌ در موعد مقرر پرداخت می‌شود.

او افزود: در حال حاضر کارگران ایران چوکا هر ماه حقوق می‌گیرند و در حال حاضر مطالبات مزدی‌شان به‌روز شده است. در عین حال از مجموعه ۶۹۵ کارگری که در مجموعه صنایع چوب و کاغذ ایران چوکا مشغول کار بودند، شماری به مرور بازنشسته شده و همه مطالبات بازنشستگی خود را دریافت کرده‌اند.

این کارگر با بیان اینکه پرداخت مطالبات کارگران صنایع چوب و کاغذ ایران چوکا یک الی دو سال گذشته تا ۴ ماه به تاخیر افتاده بود و پاداش و اضافه‌کاری‌ها به‌صورت کامل پرداخت نمی‌شد، در ادامه گفت: این موضوع باعث شد تا کارگران برای مشخص شدن وضعیت مطالبات خود مرتبا به نهادهای مختلف مرتبط دولتی مراجعه کنند.

طبق اظهارات وی؛ در حال حاضر مهمترین دغدغه کارگران صنایع چوب و کاغذ ایران چوکا تامین امنیت شغلی با ادامه روند تولید است.

این کارگر با بیان اینکه در زمینه تولید نیز مشکلاتی داریم که سعی در مرتفع کردن آنها داریم، افزود: این مجموعه توانایی تولید کاغذهای تست لاینر ولاینر را دارد و ما هم اکنون مشغول تولید کاغذ لاینر هستیم. تولید کاغذ تست لاینر به دلیل مشکلاتی که در زمینه مواد اولیه داریم، موقتا متوقف شده است. در عین حال واحد خمیر چوب نیز از مدت‌ها قبل فعالیتی ندارد.

او با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ایران چوکا باید ۷۵ هزار تن کاغذ در طی یک سال تولید شود، افزود: در حال حاضر این واحد ماهانه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تن کاغذ تولید می‌کند با این حال باید تمام تلاش خود را برای افزایش تولید داشته باشیم تا بتوانیم طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده میزان تولیدات را به رقم ۷۵ تن در سال برسانیم.

وی افزود: عوامل متعددی در ایجاد بحران در این واحد تولیدی دخیل هستند؛ یکی از مهمترین عوامل دخالت برخی افراد سیاسی در امور مدیریتی کارخانه و تولیدات آن است که در هر دوره حواشی زیادی برای این مجموعه بزرگ تولیدی ایجاد می‌کند.

این کارگر با بیان اینکه بخش دیگری از مشکلات ایران چوکا به تغییرات مدیریت کارخانه برمی‌گردد، در ادامه تشریح کرد: مدیریت کارخانه بزرگی همانند ایران چوکا هر چند سال یکبار به دلایل نامعلومی تغییر می‌کند. طی هشت سال گذشته ایران چوکا چهار مدیرعامل به خود دیده است. در عین حال برخی مدیران داخلی کارخانه با آنکه از سن بازنشستگی آنها گذشته همچنان سالها در سمت مدیریت داخلی برنامه خاصی برای ادامه روند تولیدات این واحد ندارند.

وی با بیان این ادعا که در گذشته یکی از مشکلات صنفی کارگران ایران چوکا فشار برخی عوامل مدیریتی بر نمایندگان صنفی کارگری در پیگیری مطالبات کارگران بوده است که متاسفانه این فشارها بعضا ادامه دارد، افزود: ماهیت نهادهای صنفی کارگری واقعی و اصیل پیگیری حقوق قانونی همه افرادی است که در کسوت کارگر مشغول کارند، در این زمینه درخواست ما کارگران ایران چوکا تعامل با نمایندگان کارگری است که پیگیری مطالباتی آنها هم به نفع کارخانه و هم کارگران است.

او با تاکید بر پیگیری مسئولان استانی درمورد وضعیت کارخانه «ایران چوکا» و کارگرانش گفتند: امیدوار هستیم همچنان با حمایت مسئولان به ویژه نماینده مجلس، مشکلات این قطب تولیدکننده کاغذ برطرف شده و سطح تولید افزایش پیدا کند و درنتیجه مشکلات کارگران از قیبل امنیت شغلی و تاخیر‌های متداول در پرداخت مطالبات مزدی نیز برطرف شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز