خبرگزاری کار ایران

دغدغه‌های معلمان آزاد؛

معلمی که ماهی یک میلیون تومان درآمد دارد چگونه به فکر آموزش کیفی باشد؟!

asdasd
کد خبر : ۹۶۲۱۶۹

معلمان تحت پوشش قانون کار انتظار دارند عدالت مزدی در نظام آموزشی کشور برقرار شود.

جمعی از معلمان آزاد شاغل در مدارس غیرانتفاعی کشور در تماس با خبرنگار ایلنا، در آستانه سال تحصیلی جدید از شرایط شغلی و معیشتی خود انتقاد کردند و گفتند: انتظار داریم مسئولان در سال تحصیلی جدید، فکری به حال ما معلمان آزاد بکنند. ما همگی تحصیلات عالیه داریم و کار تدریس ما نیز کیفیت بالایی دارد. با اینهمه نصف معلمان رسمی هم حقوق نمی‌گیریم.

این معلمان که بیمه آنها ساعتی به حساب تامین اجتماعی واریز می‌شود، خواستار برقراری عدالت مزدی در نظام آموزشی کشور هستند و می‌گویند: خصوصی‌سازی آموزش یک اشتباه است؛ هم برابری آموزشی را زیر سوال می‌برد و فرزندان خانواده‌های فرودست را از آموزش کیفی محروم می‌سازد و هم معلمان را از حقوق اولیه خود محروم می‌کند.

این معلمان با بیان اینکه ما بعد از سی سال کار کردن، شاید ده سال هم سابقه بیمه نداشته باشیم، می‌گویند: چرا دولت بخش خصوصی آموزش را مجبور نمی‌کند به معلمان خود به اندازه معلمان رسمی حقوق بدهند؟ اگر ما را در سیستم آموزش دولتی جذب نمی‌کنند، لااقل بخش خصوصی را مجبور کنند عدالت مزدی را رعایت کند. مدارس غیرانتفاعی که پول‌های کلان به عنوان شهریه از خانواده‌های دانش‌آموزان می‌گیرند، چرا به معلمان اینقدر کم دستمزد می‌دهند؟!

آنها تاکید دارند که اگر «برابری» نباشد، «انگیزه» و «توان کار باکیفیت» هم نیست و نمی‌توان انتظار داشت معلمی که ماهی یک میلیون تومان درآمد دارد، به فکر آموزش کیفی باشد!

آنها از نمایندگان مجلس یازدهم نیز درخواست دارند به دغدغه‌های معلمان آزاد توجه کنند و با صدور قوانین جدید، حق و حقوق معلمان بخش خصوصی را استیفا نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز