خبرگزاری کار ایران

از سوی حسین نژاد تشریح شد؛

جزئیات سرمایه‌گذاری مقرون به صرفه در طرح‌‌های خطرپذیر/ مردم می‌توانند با 50 هزار تومان وارد شوند

asdasd
کد خبر : ۹۶۳۴۲۱

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون، در نشست خبری آغاز هفته تعاون، مهم‌ترین برنامه این نهاد برای جذب سرمایه‌های خُرد مردم را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «مهدی حسین نژاد» با بیان اینکه تاکنون صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری 3 هزار میلیارد تومان ضمانت نامه صادر کرده است، گفت: «سقف ضمانت‌نامه از 1.5 میلیارد تومان به 21 میلیارد تومان رسیده است.» 

وی افزود:«از این 3 هزار میلیارد تومان، 5 درصد خسارت پرداخت کرده‌‌ایم.» 

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون در تشریح طرح‌هایی که برای پرداخت تسهیلات به تعاونی‌ها در جریان هستند، گفت: «برای تعاونی‌های بانوان 500 میلیون تومان ضمانت نامه صادر میشود؛ البته با دریافتسفته.» 

وی افزود: «طرح‌‌های دانش بنیان تا 1 میلیارد تومان با سفته دریافت میکنند. تعاونی‌های برتر هم 1.5 میلیارد تومان ضمانت دریافت می‌کنند.» 

حسین نژاد با بیان اینکه از محل سود انباشته 45 میلیارد تومان افزایش سرمایه در صندوق سرمایه‌گذاری بخش تعاون صورت گرفته است، گفت: «نوسازی و ورود تعاونی‌ها، در بخش VC ازجمله اقداماتی است که از محل افزایش سرمایه انجام می‌دهیم.» 

وی در مورد راه‌اندازی طرح‌های خطرپذیر، گفت: «طرح‌‌های خطرپذیر را به صورت 49-51 تعریف می‌کنیم. سرمایه‌گذاری خطرپذیر یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری برای جمع آوری سرمایه‌های خرد مردم است. مردم با سرمایه‌گذاری در تعاونی‌های بزرگ مقیاس، حتی با 50 هزار تومان، می‌توانند از سود بهره‌مند شوند؛ در اینجا برخلاف بازار بورس اصل سرمایه مردم تضمین می‌شود و 49 درصد سهام طرح‌های خطرپذیر نصیبشان می‌شود.» 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز