خبرگزاری کار ایران

برنامه های هفته گردشگری اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۰۷۴

سرپرست اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان گفت: استقبال از نخستین گردشگرانی که از آثار تاریخی کاشان در اولین ساعات فعالیت بناهای تاریخی بازدید می نمایند را با اهداء بسته های فرهنگی و گل و شیرینی آغاز برنامه های هفته گردشگری این اداره درکاشان است

ایلنا: سرپرست اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان ضمن تبریک پنجم مهرماه روز جهانی جهانگردی و آغاز هفته گردشگردی به تمامی هموطنان عزیز بویژه گردشگران محترمی که کاشان شهر تمدن و هنر و تاریخ را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب نموده اند اعلام نمود این اداره برنامه های ویژه ای با هدف برزگداشت این هفته و نیز خلق خاطره ای خوش و لحظه های زیبا برای مسافران در دستور کار خود دارد.

«حسین یزدانمهر» درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایلنا درکاشان با اعلام این مطلب، استقبال از نخستین گردشگرانی که از آثار تاریخی کاشان در اولین ساعات فعالیت بناهای تاریخی بازدید می نمایند را با اهداء بسته های فرهنگی و گل و شیرینی آغاز برنامه های هفته گردشگری آن اداره دانست.

وی ادامه داد: نصب پرده و پلاکارد در تمامی سطح شهر و نیز ورودی تاسیسات گردشگری آن شهر و نیز ارسال پیامک با مضمون تبریک این هفته به تمامی مدیران مسئولین و نیز راهنمایان آثار تاریخی منطقه کاشان و استقرار راهنمایان آثار تاریخی از دیگر برنامه های روز نخست هفته گردشگری دانست. ضمنآ تمامی بناهای تاریخی کاشان در این روز به صورت رایگان آماده استقبال از گردشگران است.

یزدانمهر افزود: در ادامه برنامه ها در روز دوم هفته گردشگری زنگ گردشگری در تمامی مدارس شهرستان کاشان با هماهنگی و همکاری اداره آموزش و پرورش به صدا در خواهد آمد.

ضمنآ در تمامی مدارس این شهرستان نیز اقدام آموزشی با مشارکت شرکت مسافرتی متین گشت خاطره و با مضمون معرفی هفته گردشگری در بین دانش آموزان توزیع خواهد شد.

یزدانمهر در ادامه برنامه ها تور یکروزه روستای کله زادگاه کمال الملک را در روز زاد روز این نقاش بزرگ معاصر، ویژه راهنمایان محلی شهرستان کاشان با هدف معرفی هنرمند نقاش دوران قاجار و نیز شناسایی روستای گردشگری کله خبر داد و نیز اعلام نمود برگزاری مسابقه نقاشی دانش آموزی با موضوع گردشگری با همکاری بخش خصوصی از دیگر برنامه های این هفته می باشد که به ۱۲ نفر از برگزیدگان هزینه سفر به مشهد مقدس توسط شرکت مسافرتی آریا سیلک باستان تقدیم خواهد شد.

ناصحی پور مسئول گردشگری اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان از اختتامیه مراسم هفته گردشگری در روز ۱۲ مهرماه ماه خبر داد و افزود: با توجه به برگزاری آئین سنتی - مذهبی مشهد اردهال کاشان در جمعه مهرماه هرسال که امسال در روز ۱۲ مهرماه می باشد نمایشگاهی از عکس ها و فیلم این آئیین در طول هفته گردشری در اتاق شاه نشین باغ تاریخی فین برگزار خواهد شد.

با توجه به اینکه این مراسم آذر ماه سال گذشته در فهرست جهانی یونسکو به ثبت جهانی رسیده است این نمایشگاه با هدف آشنایی گردشگران با آئین سنتی - مذهبی قالیشویان اردهال کاشان برپا می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز