خبرگزاری کار ایران

امام جمعه کاشان:

سخنان رئیس‌جمهوری در سازمان ملل از موضع قدرت بود

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۳۸۸

سخنان رئیس جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل، جامع، فراگیر، سازنده بود و وی موارد مهم و مورد بحثو مناقشه بین ایران و غرب را همراه با تدبیر بیان کرد.

ایلنا: نماینده ولی‌فقیه در کاشان سخنرانی رئیس جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل را از موضع قدرت و صلابت توأم با نرمش قهرمانانه قلمداد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: سخنان رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل، جامع، فراگیر، سازنده بود و وی موارد مهم و مورد بحثو مناقشه بین ایران و غرب را همراه با تدبیر بیان کرد.
وی با اشاره به اینکه، دیدارهای رئیس جمهور با سران کشورهای غربی در رسانه‌های دنیا بازتاب گسترده‌ای داشته است افزود: رئیس جمهور آمریکا در نطق مجمع عمومی نسبت به ایران و گذشته نرمش نشان داد اما در عین حال در بخشی از سخنان خود متکبرانه و برتری‌جویانه سخنان گذشته خود را تکرار کرد.
امام جمعه کاشان تصریح کرد: برخی افراد در داخل و خارج از کشور تفسیر رهنمود مقام معظم رهبری درباره نرمش قهرمانانه را یا درک نکرده‌اند و یا آن را مغرضانه و به عنوان کوتاه آمدن در برابر دشمن تفسیر کردند.
نمازی نرمش قهرمانانه مورد تأکید مقام معظم رهبری را بهره‌گیری از مذاکرات و استفاده حداکثری از تاکتیک‌های دیپلماسی برای به چالش کشیدن مواضع طرف مقابل دانست و ابراز داشت: نرمش قهرمانه با استفاده از تاکتیک‌های دیپلماسی در برابر طرف مقابل به بهترین شکل ممکن توسط هیئت ایرانی انجام شد به طوری که اوباما خواستار دیدار با هیئت ایرانی شد اما تاکتیک دیپلماسی جمهوری اسلامی زمینه ملاقات با اوباما را فراهم نکرد.
خطیب نماز جمعه کاشان ابراز داشت: هیئت ایرانی در مباحثسیاسی نیز با استفاده از دیپلماسی قوی از مواضع ایران دفاع کرد و از حق مسلم جمهوری اسلامی در زمینه دانش هسته‌ای صلح‌آمیز کوتاه نیامد.
نمازی همچنین بیان مجدد مسئله هسته‌ای ایران و لزوم اعتمادسازی جمهوری اسلامی توسط رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل را نوعی خواب‌زدگی اوباما توصیف و تأکید کرد: اجازه حضور و بازدید چندین باره بازرسان از تأسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی مهم‌ترین اصل اعتمادسازی است که جمهوری اسلامی از ابتدای فعالیت هسته‌ای خود آن را انجام داده است.
وی در ادامه با اشاره به این ادعای رئیس جمهور آمریکا که ما به دنبال تغییر نظام در ایران نیستیم گفت: چنین ادعای مطرح شده از سوی رئیس جمهور آمریکا واقعیت نداشته است چرا که به تعبیر امام خمینی(ره) آمریکا توان تغییر نظام در ایران را ندارد و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون هر کاری را که می‌توانسته انجام داده است.
عضو خبرگان رهبری، کودتای نوژه، جنگ تحمیلی هشت‌ساله و فتنه سال ۸۸ را از جمله اقدامات در جهت براندازانه نظام جمهوری اسلامی توسط آمریکا ذکر کرد و گفت: وجود ولایت و رهبری با بصیرت، قدرت ملت، اقتدار نیروهای نظامی و انتظامی و… اهرم‌های قدرت جمهوری اسلامی در برابر توطئه‌های آمریکا بوده است.
نمازی یادآور شد: آمریکا زمانی که انقلاب اسلامی کودکی یک‌ساله بود و ارتش و سازماندهی نداشت و بسیج و سپاه در ابتدای راه بودند جنگی را توسط صدام به ایران تحمیل کرد که مدعی تصرف چند روزه تهران بود اما در برابر ملت قهرمان ایران و رهبری ایران با شکست از ایران خارج شد.
وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز تبدیل به جوانی تنومند و ۳۴ ساله شده است که توانسته از میان همه تهدیدات نظامی و امنیتی دشمن سربلند بیرون برآمده و قدرت خودش را در زمین، هوا و دریا به عنوان عواملی بازدارنده به رخ دشمن بکشد.
نمازی در ادامه با اشاره به آغاز مذاکرات نشست ۵ + ۱ از بامداد امروز با هیئت دیپلماتیک ایران گفت: در این نشست نیز وزرای خارجه کشورهای آمریکا، انگلستان و آلمان اعلام کردند، دانش هسته‌ای صلح آمیز جمهوری اسلامی را به رسمیت می‌شناسند اکنون باید دید آن‌ها در این مورد به وعده خود عمل می‌کنند و یا به تخلف از این وعده روی می‌آورند.
امام جمعه کاشان در بخش دیگری از خطبه‌ها با تبریک هفته دفاع مقدس به ملت قهرمان ایران و خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران از رسانه ملی به دلیل پخش ویژه‌برنامه‌های هفته دفاع مقدس و بیان خاطرات جانبازان به ویژه جانبازان شیمیایی و قطع نخاعی تجلیل کرد و گفت: بیان خاطرات جانبازان از دوران هشت سال دفاع و انتقال آن به ملت ایران به ویژه نسل جوان تأثیرگذار است.
نمازی رفع مشکلات درمانی جانبازان شیمیایی و قطع نخاعی، رفع دغدغه‌های آموزشی فرزندان جانبازان، مسکن و اشتغال آنان را از اقدامات بر زمین باقی مانده‌ای دانست که نیازمند توجه بیشتری از سوی دولت، مجلس و متولیان بنیاد جانبازان است.
وی تشکیل کارگروه بررسی و حل و فصل مشکلات جانبازان در هر استانی را ضروری خواند و گفت: مشکلات جانبازان به گونه‌ای نیست که از توان جمهوری اسلامی خارج باشد.
امام جمعه کاشان در ادامه با تبریک روز جهانی سلامت در ششم مهرماه، بیماری‌های قلبی و عروقی را بزرگ‌ترین تهدید امروز جوامع بشری دانست و گفت: با توجه به آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری در ایران، با آموزش و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، می‌توان از هزینه‌ها و مشکلات درمانی و معالجه آن کاست.
نمازی، تغذیه سالم و دوری از غذاهای پرچرب و عدم استفاده از دودهای قلیان و سیگار را یکی از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی قلمداد و عنوان کرد: وازرت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی باید در این زمینه اطلاع‌رسانی داشته باشند.
خطیب جمعه کاشان در ادامه خطبه‌ها، با اشاره به سالروز شکست حصر آبادان و تأکید امام مبنی بر شکستن حصر آبادان و اجرای عملیات ثامن‌الائمه گفت: رزمندگان اسلام در این عملیات ضمن آزاد سازی ۱۵۰ کیلومتر مربع از اراضی اشغالی توانستند بیش از ۳ هزار نفر از نیروهای بعثی را کشته و یا زخمی کنند و یک‌هزار و ۶۵۶ نفر از نیروهای ارتش بعثعراق را به اسارت درآورند.
وی همچنین با اشاره به فرارسیدن روز جهانی سالمندان همگان را به تکریم از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها توصیه کرد و آن را منشأ خیر و برکت فرزندان دانست و گفت: تجربه نشان داده است برخی از خانواده‌ها که در تکریم از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها غفلت کرده‌اند گرفتاری‌های زیادی را تجربه کرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز