خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل خبرداد:

پروژه مبارزه با موش صحرایی آبان ماه در آران و بیدگل آغاز می‌شو

کد خبر : ۱۰۸۹۸۵

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل از آغازپروژه مبارزه با موش صحرایی در آبان ماه سال‌جاری در شهرستان آران و بیدگل خبرداد.

ایلنا: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل از آغازپروژه مبارزه با موش صحرایی در آبان ماه سالجاری در شهرستان آران و بیدگل خبرداد.

«ابوالفضل معینی‌نژاد» در گفتگو با خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل با اعلام این خبر گفت: پروژه مبارزه با موش صحرایی جهت کنترل بیماری سالک و همچنین حفاظت از تاغزارهای شهرستان در آبان ماه سال‌جاری توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و با همکاری ادارات شبکه بهداشت، بسیج سازندگی و فرمانداری اجرا می‌شود.

وی از برگزاری اولین جلسه در این اداره منظور اجرایی نمودن عملیات مبارزه با موش صحرایی خبرداد و گفت: در این جلسه پس از بحثو بررسی بهترین زمان مبارزه آبان ماه موقع جفت گیری موش‌ها و با استفاده از سم کلرات در نظر گرفته شد.

وی تصریح نمود: به منظور اجرای عملیات فوق تهیه سم توسط اداره منابع طبیعی، تامین نیروی انسانی توسط بسیج سازندگی و شناسایی نقاط بحرانی در شهرستان به عهده شبکه بهداشت و درمان شهرستان آران و بیدگل گذارده شد.

وی در ادامه افزود: شهرستان آران و بیدگل دارای ۱۲۰ هزار هکتار تاغزار می‌باشد که موش‌های صحرایی بیشتر لانه‌های خود را اطراف درختان تاغ ایجاد و از شاخه‌های این درختان تغذیه می‌کنند. همچنین این موش‌ها مخزن بیماری سالک هستند که مبارزه با آن‌ها امری مهم و با اهمیت تلقی می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز