خبرگزاری کار ایران

مدیرآموزش و پرورش کاشان

جشن عاطفه‌ها، تبیین فرهنگ نوع دوستی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۹۱۳

فلسفه وجودی جشن عاطفه‌ها در مدارس و جامعه، منحصر به کمک‌های مادی نیست، بلکه تبیین فرهنگ نوعدوستی براساس تعالیم حیات بخش دین و شریعت است.

ایلنا: مدیرآموزش و پرورش کاشان گفت: فلسفه وجودی جشن عاطفه‌ها در مدارس و جامعه، منحصر به کمک‌های مادی نیست، بلکه تبیین فرهنگ نوعدوستی براساس تعالیم حیات بخش دین و شریعت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان «حسین حنطه» در «آیین جشن عاطفه‌ها» در مدرسه دخترانه شاهد مس فروش افزود: جشن عاطفه‌ها، ترویج فرهنگ نوعدوستی و احسان درفضای خیرخواهی است تا دانش آموزان فرهنگ بخشش بی‌منت را آموزش دیده و تمرین کنند.

وی اظهار داشت: جامعه انسانی، نیازمند توسعه پیوندهای عاطفی است و این مهم به عنوان رمز سعادت بشریت در تعالیم آسمانی مورد تاکید قرار گرفته است، آنجا که رسول رحمت و رافت، به عنوان آخرین پیامبر راستی و درستی می‌فرماید: کسی که حتی شبی را به صبح برساند و از احوال دیگران بی‌خبر باشد، مسلمان نیست.

مدیرآموزش و پرورش کاشان گفت: انسانیت انسان حکم می‌کند تا نسبت به اطرافیان خود با حس نوعدوستی توجه داشته باشد و این گمشده دنیای امروز است که گرفتار مشکلات فردی خود شده‌اند.

حنطه ا یافزود: هر یک از ما براساس وظیفه انسان دوستانه و دینی خود باید در مسیر توسعه فرهنگ احسان، همدردی عمومی، محبت به دیگران و تعاون اجتماعی تلاش کنیم.

به گفته وی، جشن عاطفه‌ها د ر۱۲۰ واحد آموزشی شهرستان کاشان به منظور جمع آوری کمک‌های نقدی جامعه بزرگ تعلیم و تربیت همراه با برنامه‌های فرهنگی و آموزشی برگزار می‌شود.

کار‌شناس مسوول انجمن اولیا و مربیان مدیریت آموزش و پرورش کاشان از کمک ۳۸۰میلیون ریالی به دانش آموزان نیازمند شاغل به تحصیل در مدارس این شهرستان خبر داد.

«حمیدرضا چرختابیان در» آیین جشن عاطفه‌ها «در مدرسه دخترانه شاهد مس فروش گفت: این میزان کمک در چهار نوبت توسط فرهنگیان و دانش آموزان مدارس شهرستان کاشان جمع آوری و دانش آموزان نیازمند هدیه شده است.

به گفته وی، در جشن عاطفه‌ها در مهرماه سال قبل، در ۱۲۴ واحد آموزشی شهرستان کاشان برگزار شد مبلغ ۶۰ میلیون ریال کمک‌های دانش آموزان و فرهنگیان جمع آوری شد.

وی اظهار داشت: در آیین نوع دوستانه جشن نیکوکاری در آستانه نوروز ۹۲ در ۱۰۵ واحد آموزشی، مبلغ ۴۰ میلیون ریال از کمک‌های نقدی و ۱۷۰ میلیون ریال کمک‌های غیر نقدی فرهنگیان و دانش آموزان این شهرستان جمع آوری شد.

وی تصریح کرد: در آیین مهرورزی که سال گذشته در ۴۰ واحد آموزشی برگزار شد، از توزیع شش هزار و ۸۰۰ قلک، مبلغ یک صد و ۱۰ میلیون ریال هدایای دانش آموزان به نفع کمک به همکلاسی‌های نیازمندشان جمع آوری شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز