خبرگزاری کار ایران

سرپرست بیمارستان اعصاب و روان کارگرنژاد کاشان هشدار داد:

افزایش آمار اختلالات روانپزشکی ناشی از مصرف مواد مخدر در کاشان

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۷۸۶

بیماران بستری در بیمارستان اعصاب و روان شهرستان کاشان نمادی از سلامتی این شهرستان نیست بلکه بسیاری از بیماران اعصاب روان درکاشان سرپایی بستری می‌شوند و تنها یک درصد به علت تشدید بیماری در بخش اعصاب و روان کارگر نژاد بستری می‌شوند.

ایلنا: سرپرست بیمارستان اعصاب و روان کارگرنژاد کاشان گفت: بیماران بستری در بیمارستان اعصاب و روان شهرستان کاشان نمادی از سلامتی این شهرستان نیست، بلکه بسیاری از بیماران اعصاب روان در کاشان سرپایی بستری می‌شوند و تنها یک درصد به علت تشدید بیماری در بخش اعصاب و روان کاشان بستری می‌شوند.

دکتر «فاطمه‌السادات قریشی» در آستانه هفته بهداشت و روان ظهر چهارشنبه شانزدهم مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرگزاری‌های شهرستان ویژه کاشان در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: آمار اختلالات روان‌پزشکی ناشی از مصرف مواد، جنون ناشی از مصرف شیشه، افسردگی و… در بخش‌های بستری بیمارستان کارگرنژاد کاشان در حال افزایش است.

وی نسبت به افزایش آمار اختلالات روانپزکشی ناشی از مصرف مواد مخدر در شهرستان کاشان هشدار داد و گفت: جنون ناشی از مصرف شیشه و افسردگی در بستری‌های اعصاب روان این بیمارستان رو به افزایش است.

قریشی شایع‌ترین بیماری‌ها در شهرستان کاشان را اختلالات روانی با بیش از ۳۲ درصد عنوان نمود و گفت: از مجموع بیماری‌های اعصاب و روان شهرستان کاشان، بیماری افسردگی و دو قطبی با بیش از ۲۵ درصد و وسواس با ۱۴ درصد شایع‌ترین بیماری اختلالات روانی در این شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از بیماری‌های مزمن در جامعه به مشکلات روانی ارتباط پیدا می‌کند، گفت: در دنیا از ۱۰ علت مرگ و میر خودکشی است و در ایران نیز آمار نشان می‌دهد که آمار خودکشی از سال ۶۵ تا ۷۶ شش برابر افزایش پیدا کرده است.

قریشی با اشاره به ۲۰۰ نوع بیماری بهداشت و روان گفت: از این ۲۰۰ نوع بیماری بهداشت و روان تنها یک درصد از بهداشت و روان مبتلا به جنون هستند، اما جامعه هر بیماری که به روانپزشک مراجعه نماید انگ جنون می‌زند.

وی نگاه جامعه را به بیماران بهداشت و روان، نگاه مثبتی ندانست و گفت: تفکر منفی حاکم بر جامعه در مورد بیماران بهداشت و روان باعثشده است تا بسیاری از بیماران اعصاب روان از مراجعه به بیمارستان و پزشک خودداری کنند.

سرپرست بیمارستان اعصاب و روان کارگرنژاد کاشان همچنین بر توجه به بیماران بهداشت و روان و رفع کمبودهای دارویی آنان تاکید کرد و افزود: داروهای بیماران بهداشت و روان نیز مانند داروهای دیگر کمیاب و گران است و سازمان‌های بیمه، از تحت پوشش قراردادن این دارو خودداری می‌کنند.

در ادامه این نشست خبری که با حضور دکتر احمدوند، دکتر عکاشه، دکتر فیروزی‌زاده متخصصین اعصاب و روان و پرسنل بیمارستان اعصاب روان کارگرنژاد برگزار شد، پس از بحثو بررسی و ارائه نقطه نظرات خبرنگاران مقرر شد اصحاب رسانه شهرستان کاشان ارتباط مستمر با پرشکان مختصص اعصاب روان و بیماران در جهت فرهنگ‌سازی، بهبود و کاهش بیماری‌های اعصاب و روان تیم پزشکی اعصاب و روان کارگرنژاد را یاری نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز