خبرگزاری کار ایران

به منظور بررسی وضعیت بحران آب منطقه کاشان؛

شبکه آب آران و بیدگل قبل از دیگر مناطق به تله متری مجهز شده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۴۱۱

اولین نشست مشترک مدیرعامل آبفای کاشان با نمایندگان منتخب مردم در شورای اسلامی شهر آران و بیدگل به منظور بررسی وضعیت بحران آب منطقه، تشریح آخرین وضعیت پروژه های در دست اجرا و تبادل نظر در محل شرکت آبفای کاشان برگزار شد

ایلنا: اولین نشست مشترک مدیرعامل آبفای کاشان با نمایندگان منتخب مردم در شورای اسلامی شهر آران و بیدگل به منظور بررسی وضعیت بحران آب منطقه، تشریح آخرین وضعیت پروژه‌های در دست اجرا و تبادل نظر در محل شرکت آبفای کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در آران و بیدگل مدیرعامل آبفای کاشان در این جلسه با بیان تشدید بحران آب منطقه گفت: بحران آب، مسئله‌ای اجتماعی و جدی است و هر لحظه این نگرانی وجود دارد در صورتی که آب شهروندان قطع شود چه اتفاقی خواهد افتاد و باید برای برون رفت از بحران طی جلسات متعدد به آن پرداخت.

اسدی گفت: با تعامل و همفکری مشکلات حوزه آب در این شهرستان کویری را حل خواهیم کرد.

وی افزود: در صورتی می‌توانیم برنامه ریزی دقیق و درستی انجام بدهیم که به وضعیت موجود، تهدید‌ها و فرصت‌های اشراف کامل داشته باشیم.

مدیرعامل آبفا کاشان بارندگی در آران و بیدگل را یک ششم جهانی و یک دوم کشور ذکر کرد و افزود: بیش از ۹۱ درصد آب منابع در بخش کشاورزی و کمتر از ۹ درصد آن در دیگر بخش‌ها مصرف می‌شود.

اسدی تأکید کرد: با صرفه جویی ده درصدی در حوزه کشاورزی آب معادل دیگر بخش‌های حاصل می‌شود.

وی حفر بی‌رویه چاه‌های آب در سی سال گذشته را دلیل اصلی افت آب در منابع زیرزمینی دانست و گفت: این اتفاق ناخوشایند باعثهجوم آب‌های شور و گسترش رخنمون آب شور در منطقه آران و بیدگل شده است.

رئیس هیئت مدیره آبفای کاشان افزود: با پیگیری‌های انجام شده ۳۵ لیتر از ۲۰۰ لیتر آب اختصاص شده خط انتقال زاینده رود به وسیله یک رینگ اختصاصی به شهرستان آران و بیدگل اختصاص داده شده است.

مدیرعامل آبفای کاشان؛ جداسازی آب شرب، تغییر الگوی کشت برای کشاورزی منطقه و استفاده از پساب را به عنوان بخشی از راهکارهای برون رفت از بحران آب منطقه ذکر کرد و افزود: از دیگر اقدامات انجام شده تجهیز شبکه آب شهرستان آران و بیدگل به سیستم تله متری است که نتایج خوبی در برداشته است.

اسدی با بیان اینکه تلفات متوسط آب در شبکه در کشور ۳۰ درصد است یادآور شد: این مقدار در شبکه آب آران و بیدگل و با وجود تجهیزات تله متری به ۱۷ درصد کاهش یافته است.

این مقام مسئول یادآور شد: آران و بیدگل قبل از دیگر مناطق به امکانات تله متری مجهز شده است که درصدد هستیم این قابلیت را در صورت تأمین اعتبار به دیگر شهرستان کاشان و دیگر مناطق تحت پوشش گسترش دهیم.

وی توجه به فرهنگ سازی در مصرف بهینه آب را بعنوان یک نیاز ضروری دانست و گفت: ۵ / ۳ میلیون از ۵ / ۶ میلیون مترمکعب مصرف آب شهرستان بیدگل در سال ۹۱ در بازه زمانی تابستان مصرف شده است که می‌توان با توجه به فرهنگ صرفه جویی و تشریح محدودیت‌ها منابع برای مردم در راستای کاهش مصرف تلاش کرد.

شایان ذکر است در این نشست رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر آران و بیدگل به بیان دیدگاه‌های خود در حوزه آب منطقه پرداخت و آمادگی خود را برای جذب اعتبار، اصلاح شبکه و رفع مشکلات موجود اعلام نمودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز