خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان در همایش آموزشگاه‌های آزاد کاشان:

ظرفیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در مسیر فنی و کیفی ایجاد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۷۴۰

اگر بنا باشد درکیفی نمودن آموزشها ی فنی و حرفه ای قدمهای جدی تری برداشته شود حتما باید ظرفیتهای بخش غیردولتی پررنگ تر و شرایط بهتری را برایشان فراهم نمود

ایلنا: مدیرکل آموش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: اگر بنا باشد در کیفی نمودن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای قدم‌های جدی‌تری برداشته شود حتما باید ظرفیت‌های بخش غیردولتی پررنگ‌تر و شرایط بهتری را برایشان فراهم نمود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان «ابو طالب جلالی» در گردهمایی روسای آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای شهرستان کاشان که با حضور معاون آموزشی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان، روسای مراکز فنی و حرفه‌ای شهرستانهای کاشان، آران و بیدگل و نطنز، ناجی آباد و رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سالن اجتماعات اداره اسبق تعاون شهرستان کاشان برگزارشده بود، توجه جدی به آموزش‌های کیفی در رشته‌های فنی را مورد تاکید جدی قرارداد و گفت: اگر بنا باشد که هزینه‌های آموزش را کاهش دهیم ضرورت دارد در بخش‌های غیر دولتی قدمهای جدی تری برداشته شود.

وی مقوله اشتغال را از جدی‌ترین مباحثتمام دولت‌های انقلاب، خصوصا دولت جدید دانست و گفت: باید آموزش‌های غیر دولتی با ایجاد فضاهای جدید وبازسازی رونق بیشتری پیدا کند.

به آموزشگاه های نمونه کشوری باید توجه جدی‌تری شود

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با اشاره به اینکه باید به نمونه‌های موفق آموزشگاه‌های آزاد در سطح کشوری توجه جدی شود گفت: دلیل قرارگرفتن کشورهای توسعه یافته در تراز اول اقتصادی به خاطر سپردن بیشتر فعالیت‌هایشان به بخش‌های غیر دولتی است.

جلالی آموزش را از لایه‌های بیرونی هر دولتی دانست و گفت: آموزش از لایه‌هایی است که در۴۰ سال قبل باید برون سپاری می‌شد و دولت باید بیشتر بحثنظارت را در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به عهده داشته باشد به طوری که امروزه در کشورهایی مانند آلمان که در تراز اول اقتصادی قرار گرفته‌اند حاکمیت و پلیس را نیز به بخش غیر دولتی سپرده‌اند.

وی عدم توجه به بخش غیردولتی را متضمن خسارات زیادی به بدنه دولت دانست و گفت: از زمانی که وارد استان اصفهان شدم با گلایه‌های زیادی از طرف آموزشگاه‌های آزاد مواجه شدم که اقدامات جدی درجهت رفع بخشی از مشکل این آموزشگاه‌ها انجام شد و بخشی ازاین مشکلات نیار به اصلاح ساختاری دارد.

وی موازی کاری در برگزاری دوره‌های آموزشی توسط ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرهنگسرا‌ها و شهرداری‌ها را کار اشتباه و غیرمجاز دانست و گفت: نداشتن سیاست و دستور کار در برگزاری دوره‌های آموزشی در تعداد بیشمار آموزشگاه موازی در سطح استان اصفهان مهم‌ترین مشکل در این بخش بوده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در توان آموزشگاه‌های آزاد است، گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید در رشته‌هایی ورود پیدا کنند که هنوز بخش غیردولتی ورود پیدا نکرده است.

ایشان با تاکید برایجاد ظرفیت و اعتماد دربخش غیردولتی در حوزه خدمات، فن آوری اطلاعات و دیگر رشته‌های آموزشی. گفت: اگربه آموزشگاههای آزاد از نظرامکانات و تجهیزات کمک می‌کردیم قطعا می‌توانستند آموزشهای فنی خوب و قوی تری را ارائه نمایند.

جلالی با اشاره به اینکه قبلا در استان اصفهان رشته‌های آموزشی نه به واسطه خدمت به جامعه و شکل گیری اشتغال مردم، بلکه برحسب سلایق شخصی و سفارش شکل گرفته بود. گفت: قبلا برای اینکه بخواهیم شغلی برای مردم ایجاد کنیم باید کلیه ساختار را به هم می‌ریختیم.

وی از تعدیل نمودن خیلی از رشته‌های آموزشی خدمات در آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان به علت ناکارآمدی آن‌ها در بخش‌هایی گفت: علیرغم اینکه بعضی از روسای مراکز فنی و حرفه‌ای شهرستانهای استان اصرار بر استمرار آموزش رشته‌های خدمات داشتند در فاز اول قریب ۷۲ نفر مربی حق التدریسی دراین رشته‌ها تعدیل شدند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با اشاره به اینکه دراصفهان با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان درحوزه دولتی آموزش فنی و حرفه‌ای ۱۲۰۰ نفر را مشغول کار کردیم، گفت: براساس بهره وری از این تعداد حداقل ۲۰ درصد افراد شاغل هستند در حالی که بخش غیردولتی بدون اتکا به دولت با کمتر از ۱۵ میلیارد تومان حداقل ۵ هزارنفر را دراصفهان مشغول به کارکرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز