خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس پزشکی:

اولین شرط سلامتی افراد جامعه، تغذیه سالم شهروندان است

کد خبر : ۱۱۵۱۵۷

اولین شرط و اساسی ترین گام برای تامین سلامتی یک جامعه، روش تغذیه سالم و نوع مواد غذایی و سبک زندگی آنهاست.

ایلنا: یک کار‌شناس پزشکی گفت: اولین شرط و اساسی‌ترین گام برای تامین سلامتی یک جامعه، روش تغذیه سالم و نوع مواد غذایی و سبک زندگی آن‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان «مصطفی سیدی» در آیین ویژه روزجهانی غذا در دبستان علامه مجلسی فین کاشان افزود: صرف سه وعده غذایی برای همه افراد جامعه به ویژه گروه سنی دانش آموزان یک ضرورت است.

وی اظهار داشت: شیر و لبنیات، بهترین نوع خوراکی است و خانواده‌ها باید بر نوع تغذیه فرزندانشان به ویژه صرف وعده صبحانه آن‌ها و مصرف شیر سالم، نظارت کافی داشته باشند.

به گفته وی، بهترین نوع نان، نانهای سبوس دار مثل نان سنگک است و بهترین نوشابه، دوغ بدون گاز و سکنجبین است که ترکیب مقداری عسل و سرکه است.

وی با اشاره به ضررهای بعضی تنقلات وخوراکی‌ها تصریح کرد: انواع ساندیس، نوشابه‌های گازدار و بیسکویت‌ها و موادی نظیر آنکه با قندهای مصنوعی ساخته می‌شوند، دشمن کبد و کلیه است.

وی مصرف بیش از مواد غذایی پرچرب را تهدید سلامت شهروندان عنوان کرد و گفت: سس مایونز به دلیل ترکیب خاصی که دارد درکنفرانس‌های علمی به عنوان سم کبد معرفی می‌شود.

سیدی نسبت به مصرف پفک هشدار داد و تصریح کرد: پنیر پفک‌هایی که از پنیر فاسد و تاریخ گذشته تهیه می‌شود، بنا به مستندات علمی، مساوی با سم موش است که مصرف آن در رسانه‌های ما برای کودکان تبلیغ می‌شود.

مدیر دبستان علامه مجلسی فین کاشان گفت: بنا به اهمیت تغذیه و مواد مصرفی، آگاهی بخشیدن به دانش آموزان به عنوان یک ضرورت از جایگاه خاصی برخوردار است.

«منیژه بهنام» افزود: به منظور اشنایی دانش آموزان با شیوه‌های سبک زندگی سالم، آیین ویژه روز جهانی غذا با حضور متخصصان تغذیه و مشاوره در دبستان علامه مجلسی فین برگزار شد.

به گفته وی، برپایی نمایشگاهی از غذاهای سالم، توزیع پوس‌تر و تهیه نشریه دیواری و اجرای نمایش توسط دانش آموزان از دیگر برنامه‌های روز جهانی غذا در دبستان علامه مجلسی فین بود.

. ir

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز