خبرگزاری کار ایران

معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش کاشان:

شوراهای دانش آموزی، توسعه قدرت تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری دانش‌آموزان است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۴۵

شوراهای دانش آموزی، توسعه قدرت تصمیم سازی و تصمیم گیری دانش آموزان در اجتماع و تقویت خودباوری و اعتماد به نفس دانش آموزان است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: شوراهای دانش آموزی، توسعه قدرت تصمیم سازی و تصمیم گیری دانش آموزان در اجتماع و تقویت خودباوری و اعتماد به نفس دانش آموزان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان «سید احمد افراشی» در آیین انتخابات شوراهای دانش آموزی در مدرسه ابتدایی دخترانه علی بن ابیطالب علیه السلام کاشان افزود: ایجاد مشارکت، مسوولیت پذیری و توجه به توانمندی‌های دانش آموزان از جمله اهداف تشکیل شوراهای دانش آموزی است.

وی اظهار داشت: شوراهای دانش اموزی، یک نهاد صنفی است که بر فعالیت‌های آموزشی و پرورشی دانش آموزان

با هدف ترویج قانونمندی و تعامل در پیشبرد اهداف جامعه تمرکز و توجه دارد.

وی تاکید کرد: ایجاد زمینه تربیت اجتماعی، افزایش روحیه مسئولیت پذیری، تحقق اندیشه محوری و بستر اصلی تحول و توسعه پایدار به عنوان سرمایه گذاری و تربیت نیروی انسانی از جمله اهداف ایجاد شوراهای دانش آموزی است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: اگر اهداف شورا اجرایی شود و دانش آموزان توانمند به معنای بر‌ترین نماینده دانش آموزان انتخاب شوند، آثار روشنی برای مدرسه و در سطح کلان برای جامعه دارد.

افراشی افزود: هدف نهایی شوراهای دانش آموزی مشارکت و تولید فکر تا رسیدن به قله‌های رفیع توسعه جامعه است که نقطه آغاز آن مدرسه است.

کار‌شناس مسسول امور فرهنگی هنری مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: شوراهای دانش آموزی این شهرستان در سال تحصیلی گذشته برای چهارمین سال پیاپی صاحب عنوان بر‌تر استان اصفهان شدند.

«غلامرضا کوهی ا» فزود: در این گزینش، فعالیت بیش از پنج هزار واحد آموزشی استان اصفهان در دوره‌های راهنمایی و متوسطه و به تفکیک دخترانه و پسرانه ارزیابی شده است.

به گفته وی، مدرسه «حمید اصفهانیان کاشان» رتبه اول در گروه راهنمایی پسرانه و «دبیرستان شاهد»، رتبه سوم در گروه متوسطه دختران را کسب کرده‌اند.

وی اظهار داشت: دبیرستان «سید محمد محتشمی‌پور کاشان» نیز به عنوان رتبه دوم شوراهای دانش آموزی استان اصفهان در گروه متوسطه پسران انتخاب شده است.

انتخابات شوراهای دانش آموزی در پنجم آبان ماه با هدف تقویت روحیه مشارکت پذیری و خودباوری در مدارس سراسر کشور برگزار می‌شود و در سال تحصیلی جاری، ۵۵ هزار دانش آموزی کاشانی، نمایندگان خود را در ۳۳۰ واحد آموزشی این شهرستان انتخاب کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز