خبرگزاری کار ایران

برای اولین بار؛

یک صدنفر از بافندگان قالی حرمین عسگری از روستای محمد آباد به کربلا مشرف شدند

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۹۶۳

یک صد نفر از بافندگان کارگاه قالی بافی حرمین عسگریین روستای محمد آباد کویر در بخش مرکزی آران و بیدگل یکشنبه به کربلا مشرف شدند.

ایلنا: یک صد نفر از بافندگان کارگاه قالی بافی حرمین عسگریین روستای محمد آباد کویر در بخش مرکزی آران و بیدگل یکشنبه به کربلا مشرف شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در آران و بیدگل کارگاه قالی بافی حرمین عسکریین مستقر در حسینیه ولی عصر(عج) شامل ۳۷ دار قالی دستباف نفیس است که در حسینیه موسوم به ولی عصر این روستا برپاشده است.
این کارگاه روزانه در ۲ شیفت کاری میزبان بیش از ۲۱۶نفر از زنان عاشق اهل بیت این روستای مذهبی است که کار را به بهترین صورت پیش می‌برند.
علی سرکاری مدیر این کارگاه در گفتگو با خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل با اعلام این خبر افزود: فرش‌های حرم امامین عسگریین به گفته مسولین بازدید کننده از کارگاه دارای بهترین کیفیت است و به همین دلیل بافندگان پیش از موعد مقرر و به عنوان هدیه ۱۰۰ نفر در دور اول به این سفر زیارتی مشرف شدند.
ایشان ادامه داد: کارگاه از ۲۸ مرداد آغاز به کار کرده و با توجه به استقبال گسترده مردمی، پیش بینی می‌شود تا نوروز ۹۳ بافت این فرش‌ها به اتمام برسد.
وی توجه بیشتر به اهل بیت و نیز اقدام بسیاری از مردمی که حتی دیگر برای خود قالی بافی نمی‌کنند، به قالی بافی در این کارگاه معنوی را مورد توجه قرار داد و گفت: علاوه بر کمک به بحثاشتغال، توجه بیشتر به امور مذهبی و عبادی از دستاوردهای این کار فرهنگی بوده است.
سرکاری ابراز امیدواری کرد با توجه به علاقه مردان روستا به این کار، شرایطی نیز فراهم شود تا در یک کارگاه دیگر و یا شیفت سوم، این کار ادامه یابد و تقاضاهای زیاد در این زمینه نیز پاسخ داده شود.
وی استقرار این کارگاه را از عنایت امام زمان(ع) دانستند که در حسینیه ولی عصر روستا برپا شده است.
کارگاه قالی بافی روستای محمد آباد در حسینه ولی عصر این روستا و همجوار با مسجد جامع تاریخی۷۰۰ ساله روستا قرار دارد که از جمله آثار تاریخی دوره ایلخانی است و سال ‪ به شماره ۳۶۲۲در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است
روستای محمدآباد آران و بیدگل با ‪ ۵۱‬هکتار وسعت و دو هزار نفر جمعیت در ‪ ۱۱‬کیلومتری غرب مرکز شهرستان آران و بیدگل واقع شده‌است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز