خبرگزاری کار ایران

همزمان با سراسر کشور؛

طرح غربالگیری نابینایی در مهد کودک و پیش دبستانی چکاوک بهزیستی کاشان آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۱۱۸

پیش بینی می‌شود امسال نیز ۱۷ هزار کودک شهرستان کاشان تا آخر آذرماه از طرح غربالگیری نابینایی و کم بینایی بهره‌مند شوند.

ایلنا: همزمان با سراسر کشورظهر دوشنبه ششم آبان ماه سال جاری با حضور معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان طرح غربالگیری نابینایی درمهد کودک چکاوک بهزیستی کاشان آغاز شد.

معاون مدیر کل و رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان در حاشیه آغاز بکار طرح غربالگیری نابینایی این شهرستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان گفت: با توجه به اینکه همه ساله از اول آبان ماه طرح غربالگیری نابینایی در سراسر کشور شروع می‌شود و تا آخر آبان ماه ادامه دارد، اداره بهزیسنی شهرستان کاشان علاوه بر اجرای طرح غربالگیری برای پیشگیری از تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال در کلیه مهد کودک‌ها، پیش دیستانی‌ها، مهد قرآن و پایگاه‌های ثابت، در طول سال نیز این طرح را در سراسر شهرستان کاشان اجرا می‌کند.

«امین عسگری» با اشاره به اینکه سال گذشته بالغ بر ۱۶ هزار و ۲۰۰ کودک ۳ الی ۶ سال در شهرستان کاشان توسط این اداره غربالگیری بینایی سنجی شدند، گفت: از این تعداد کودکی که غربالگیری بینایی سنجی شدند ۸۷۰ نفر مشکوک و ۲۰۵ نفر دیگر مبتلا به تنبلی چشم و انکساری تشخیص داده شدند که به اپتومتریست و چشم پزشک ارجا شدند و از روش‌های درمانی در راستای پیشگیری از نابینایی یا کم بینایی اقدامات لازم به عمل آمد.

وی با بیان اینکه اداره بهزیستی شهرستان کاشان اجرای طرح غربالگیری نابینایی را با دو دستگاه و تیم دو نفره‌ای که در اختیار دارد برای ۱۷ هزار کودک ۳ الی ۶ سالی که در شهرستان کاشان هستند انجام می‌دهد گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال نیز ۱۷ هزار کودک شهرستان کاشان تا آخر آذرماه از طرح غربالگیری نابینایی و کم بینایی بهره‌مند شوند.

شایان ذکر است در حالی که ۲۶ مهد کودک فعال زیر نظر اداره بهزیستی شهرستان کاشان به ازای هر ۱۵ کودک یک مربی دارد و تعداد ۷ مهد کودک دیگر نیز در شرف تاسیس دارد، مشاهده می‌شود که در اکثر مهد کودک‌های فعال این شهرستان به ازای هر۴۰ کودک یک مربی دارند که این امر باعثشده کیفیت این مهد کودک‌ها پایین بیایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز