خبرگزاری کار ایران

کارشناس و مشاور خانه فرهنگ خانواده کاشان:

مهم‌ترین تشکیلات اسلام کانون خانواده است

کد خبر : ۱۱۷۰۲۸

به مناسبت نهم آبانماه روز خانواده نخستین همایش " تکریم خانواده " در فرهنگسرای مهر سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان برگزار شد.

ایلنا: به مناسبت نهم آبانماه روز خانواده نخستین همایش " تکریم خانواده " در فرهنگسرای مهر سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان مدیرعامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان در این همایش با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله العالی، پرداختن به مباحثخانواده را از جمله دغدغه‌های معظم‌له عنوان کرد.

مهدی نادعلی، هدف از برگزاری این همایش را تحکیم بنیان خانواده، نقش خانواده سالم در جامعه سالم و ارتقاء سطح آگاهی جوانان نسبت به چگونگی تشکیل خانواده و حفظ آن برشمرد.

استاد دانشگاه پیام نور کاشان نیز در این همایش مشکلات و معضلات خانواده‌ها را ناشی از عدم پیروی از دستورات دین مبین اسلام در این زمینه دانست و گفت: بسیاری از معضلات در خانواده‌ها نتیجه رواج فرهنگ‌های غلطی است که حاصل بی‌توجهی به دستورالعمل‌های دینی است.

امیر حسین دباغ افزود: دین اسلام در زمینه مباحثخانواده از زمان قبل از تشکیل آن تا تربیت فرزند راه و روش کاملی ارائه کرده و حرف برای زدن دارد اما گوش شنوایی برای آن نبوده و بسیاری این راه را دنبال نکردند و با مشکلات بسیاری مواجه شده‌اند.

وی با اشاره به آیات قرآن، آرامش را مهم‌ترین دلیل ازدواج ذکر کرد وگفت: خانه‌ای مسکن به شمار می‌رود که در آن زوجین به آرامش دست یابند وگرنه تنها منزل است.

کارشناس و مشاور خانه فرهنگ خانواده کاشان نیز در این مراسم نبود آرامش را مهم‌ترین مشکل دنیای غرب دانست و افزود: مهم‌ترین تشکیلات اسلام کانون خانواده است که فرد به واسطه آن به آرامش و سعادت دست می‌یابد.

امیر حسین عبدی، انتخاب سبک زندگی دینی را از عوامل طول عمر انسان ذکرکرد و اذعان داشت: در شرایطی که بسیاری از مسلمانان نسبت به این امر غافل هستند اما دشمنان ما با درک این مطلب به بررسی سبک زندگی دینی پرداخته و خلاف آن را در قالب یک فرهنگ جدید به جامعه ما تزریق کرده‌اند.

به گفته وی گرایش کشورهای اروپایی به استفاده از طب سنتی به مراتب بیشتر از کشورهای دایه‌دار این طب مانند ایران است.

گفتنی است: نخستین همایش تکریم خانواده به همت خانه فرهنگ خانواده سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان و با همکاری اداره بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز