خبرگزاری کار ایران

باحضورمادحین اهلبیت(ع) و شعرای آیینی؛

همایش عاشورائیان در شهرستان آران و بیدگل برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۹۰۶

درآستانه ماه محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) همایش عاشورائیان با حضور مادحین اهلبیت(ع) و شعرای آئینی شهرستان توسط کانون بسیج مداحان درسالن سیدالشهداء ناحیه مقاومت بسیج آران و بیدگل برگزار شد.

ایلنا: در آستانه ماه محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) همایش عاشورائیان با حضور مادحین اهلبیت(ع) و شعرای آئینی شهرستان توسط کانون بسیج مداحان درسالن سیدالشهداء ناحیه مقاومت بسیج آران و بیدگل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل دراین مراسم معنوی حجه الاسلام مردان ریاست اداره تبلیغات اسلامی و سرهنگ پاسدار سیدمرتضی کسایی­زادگان فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان آران و بیدگل به آسیب‌های وارد شده بر عزاداری اهلبیت و امام حسین(ع) و محرم و صفر اشاره نمودند و مادحین را به مقابله با این آسیب‌ها دعوت نمودند.

در ادامه امام جمعه شهرستان آران و بیدگل ضمن تسلیت ایام مطالبی ایراد داشتند و گفت: ما باید به بعضی افراطی‌گری‌ها که بعضی ازآن‌ها از روی غفلت است توجه داشته باشیم که این‌ها بااصل دین ما درتضاد است. و امروزه مارا به این موارد سوق می‌دهند که بایستی ذاکرا هلبیت به این موارد آگاه باشد.

حجت الاسلام سیدمحمد موسوی هنر مداحی را بهترین هنر‌ها دانستندکه خود امام حسین(ع) و اهلبیت(ع) این نمک را درکام آنان ریخته و به مداح عنایت داشته و این سوز و شور را داده­اند و مداح بایستی با اخلاص خود این سوز و شور را بیشتر کند.

امام جمعه آران وبیدگل تصریح نمود: گریه برامام حسین(ع) عشق به امام حسین(ع) را بوجود می‌آورد و عشق به امام حسین رذایل را از بین می‌برد و مستکبران از گریه به امام حسین(ع) می‌ترسند و این گریه‌ها کاخ مستکبران را نابود می‌کند.

از دیگر برنامه‌های این همایش عباگذاری مداح اهلبیت آ محمداخباری، تجلیل از پیرغلام اهلبیت حاج احمدساجدی ابوی شهیدغلامحسین ساجدی که با اهدای لوح تقدیر، ربع سکه بهارآزادی و تابلوفرش ازسوی کانون بسیج مداحان شهرستان آران وبیدگل تقدیر شد.

رونمایی از کتاب دیوان واصف که در زمینه مدح و مرثیه اهل بیت که توسط حجه الاسلام محمدرمضانی منتشر شده، هم خوانی مادحین و مدیحه سرایی مداحان اهل بیت از دیگر برنامه‌های این مراسم معنوی بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز