خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر و رییس سازمان نوسازی توسعه و بازسازی وزارت آموزش و پرورش:

خدمات مجمع خیرین مدرسه ساز کاشان چشمگیر و قابل تحسین است

کد خبر : ۱۱۸۹۲۰

خدمات و همکاری مجمع خیرین مدرسه ساز و مدیریت آموزش و پرورش کاشان چشمگیر و قابل تحسین است.

ایلنا: معاون وزیر و رییس سازمان نوسازی توسعه و بازسازی وزارت آموزش و پرورش گفت: خدمات و همکاری مجمع خیرین مدرسه ساز و مدیریت آموزش و پرورش کاشان چشمگیر و قابل تحسین است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان «مرتضی رئیسی» در بازدید از ۲۸ مدرسه درحال ساخت توسط خیرین شهرستان کاشان افزود: بر اساس آمار موجود ۹۰ هزار کلاس درس در سراسرکشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بصورت کاملا مردمی ویا مشارکت بین خیرین و آموزش و پرورش ساخته شده است.

وی بااشاره به ضرورت تجهیز ۱۵۰ هزار کلاس درس به سیستم‌های کاملا استاندارد تصریح کرد: برای اجرایی شدن این امر ده هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی اظهار داشت: قرار است دو هزار میلیارد ریال در قانون بودجه سال جاری از محل عوارض گاز مصرفی کشور به وزارت آموزش و پرورش پرداخت شود که از این مبلغ تاکنون یک هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی یکی از نقایص بخش عمرانی مدارس کشور را عدم پکیج‌های گرمایشی استاندارد دانست و افزود: در حال حاضرسیستم گرمایشی ۱۵۰ هزار کلاس درس درسراسرکشور از طریق بخاری‌های نفتی کاربراتوردار استاندارد تامین می‌شود و در برخی از مدارس نیز از بخاری گازی استفاده می‌شود.

معاون وزیر و رییس سازمان نوسازی توسعه و بازسازی وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش در سراسرکشور شش هزار پروژه نیمه تمام دارد که با تخصیص ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار، ۳۰ هزار کلاس درس به فضای آموزشی کشور اضافه خواهد شد.

رییسی با تجلیل از خدمات خانواده مرحوم حاج امیر کتابچی افزود: تلاش همه خیرین مدرسه ساز، ستودنی است اما خانواده کتابچی، ریشه خیرین است و نام نیک آن‌ها برای همیشه در ذهن‌ها باقی مانده است.

وی از خدمات تیمسار منصوری، رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی برای معرفی وزیر آموزش و پرورش و تعامل سازنده با این وزارتخانه تقدیر کرد.

مدیر آموزش و پرور ش کاشان گفت: این مدیریت در تعامل با خیرین، پیش‌تر از دولت و بیشتر از وظایف قانونی خود حرکت کرده است.

«حسین حنطه» افزود: ساخت ۱۸ سالن چند منظوره و نمازخانه، ۱۴ سالن ورزشی، اجرای ۱۵۱ هزار مترمربع آسفالت مدارس از جمله فعالیت‌های مدیریت آموزش و پرورش کاشان بوده است.

وی بااشاره به ضرورت وجود فضای فیزیکی مناسب در امر آموزش تصریح کرد: ۲۰۰ هزار متر مربع زمین به فضاهای آموزشی این شهرستان اضافه شده و به نام دولت سند زده شده است.

وی اظهار داشت: آموزش و پرورش کارکنان خود را به درستی ارزیابی و شناسایی نمی‌کند و شرایط به گونه‌ای است که کارکنان آن باید همیشه از خود دفاع کنند.

معاون استاندار اصفهان و فرماندار کاشان گفت: در سایه تعامل مدیریت آموزش و پرورش کاشان و مجمع خیرین مدرسه ساز کاشان، کارهای بزرگی در این شهرستان انجام شده است که جای تقدیر دارد.

«علیرضا جوادی» در نشست مشترک معاون وزیر آموزش و پرورش، مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان، مدیر و کار‌شناسان آموزش و پرورش کاشان و مجمع خیرین مدرسه ساز این شهرستان افزود: با توجه به شرایط موجود جامعه، تلاش این مجموعه صادقانه و خالصانه بود.

وی، اقدام‌های انجام شده توسط مدیریت آموزش و پرورش کاشان و مجمع خیرین مدرسه ساز این شهرستان را ستود و گفت: حرکت خیرین مدرسه ساز زیر ساخت توسعه همه جانبه کشور است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه در دو سال گذشته، اعتبارات تخریب و بازسازی در شهرستان کاشان تامین نشده است، و ضرورت دارد که این اعتبارات برای سال آینده نیز تمدید شود.

جوادی افزود: ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در مدت دو سال گذشته برای نوسازی مدارس شهرستان کاشان اختصاص یافته است که با توجه به گستره جغرافیایی این شهرستان نیازمند مبلغی بیشترمی باشد.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز کاشان گفت: با اشاره به وجود ۲۸ طرح نیمه تمام توسط خیرین مدرسه ساز کاشان، خواستار انجام تعهد دولت در تکمیل این مدارس شد.

«محمد کتابچی» افزود: با تخصیص اعتباری معادل شش میلیارد ریال، هفت طرح نیمه تمام توسط خیرین کاشان، تا آغاز مهرآینده به بهره برداری می‌رسد.

وی اظهار داشت: تکمیل مدرسه واحدی، نیازمند دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال می‌باشد که «حسین واحدی»، نیکوکار کاشانی یک میلیارد ریال آن را تقبل کرده و مابقی آن نیازمند انجام تعهد دولتی است.

به گفته وی، تکمیل مدرسه «حاج علی دائی» نیازمند یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار سهم دولت است که در صورت تامین این مبلغ توسط سازمان نوسازی، این واحد آموزشی به بهره برداری می‌رسد.

وی بااشاره به اجرای طرح آموزش شنا در مدارس گفت: استخر مدرسه کیهان، از دیگر پروژه‌های مجمع خیرین مدرسه ساز کاشان است که چنانچه اعتباری معادل دو میلیارد ریال توسط سازمان نوسازی مدارس تامین شود، آموزش و پرورش کاشان این طرح را با نظارت اداره کل نوسازی استان اصفهان تکمیل می‌کند.

وی گفت: با وجود انجام تعهد خانواده اصفهانیان، در تکمیل مدرسه، اما اجرای اسکلت سالن ورزشی مدرسه طباطبایی، از دیگر طرح‌هایی است که اعتبار یک میلیارد ریال نیاز دارد که هنوز سهم دولت پرداخت نشده است.

وی تصریح کرد: پروژه استخر کتابچی، با گذشت چندین سال از شروع ساخت آن، از دیگر طرح‌های نیمه تمام است که در صورت ارائه راهکار لازم در تامین مالی آن، خانواده کتابچی، باز پرداخت وام را تضمین می‌کند.

به گفته وی، مدرسه تبریزی، طرحی است که تا مرحله سفت کاری آن انجام شده و در صورت تکمیل آن توسط دولت، نامبرده، ساخت دومین مدرسه را به صورت مشارکتی متعهد می‌شود.

کتابچی، مدرسه طالبیان مقدم را از دیگر طرح‌هایی ذکر کرد که سفت کاری آن انجام شده و تکمیل آن نیازمند اعتبارات تخریب و بازسازی مدارس فرسوده است.

افتتاح اولین دبیرستان تمام هوشمند کاشان، کلنگ زنی مدرسه بنیاد برکت و بازدید از ۲۸ پروژه د رحال ساخت توسط مجمع خیرین مدرسه ساز از جمله برنامه‌های سفر رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس وزارت آموزش و پرورش به همراه مدیرکل نوسازی استان اصفهان، مدیر آموزش و پرورش کاشان، انجام شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز