خبرگزاری کار ایران

امام جمعه کاشان:

اسلام ایران اسلام عاشورایی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۷۹۲

نماینده ولی‌‌فقیه در کاشان گفت: ملت ایران از تحریم‌ها و تهدیدها نمی‌هراسد همانگونه که شهدای ما در دوران دفاع مقدس جان خود را فدای ماندگاری فرهنگ عاشورا و قیام کربلا کرد

ایلنا: نماینده ولی‌فقیه در کاشان گفت: ملت ایران از تحریم‌ها و تهدید‌ها نمی‌هراسد همانگونه که شهدای ما در دوران دفاع مقدس جان خود را فدای ماندگاری فرهنگ عاشورا و قیام کربلا کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان به بیان حوادثو وقایع بعد از شهادت حضرت ثارالله و یاران باوفای ایشان پرداخت و گفت: مصیبت‌هایی که به امام حسین(ع) و اهل‌بیت ایشان وارد شد به خاطر هدایت انسان‌ها در همه دوران‌ها بوده است.

وی خاطرنشان کرد: سالار شهیدان تمام هستی و وجودش را در راه بندگی و اطاعت پروردگار هزینه کرد برای بندگان هدایت شده و گرفتار ضلالت و گمراهی نشوند.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه اگر عاشورا نبود از اسلام ناب نیز چیزی باقی نمی‌ماند گفت: عاشورا علت مبقیه و دلیل استمرار حیات دین مبین اسلام است که موجب شد پیام آن همچنان جاودان و زنده باقی بماند.

نمازی سپس با طرح این پرسش که چرا آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها با اسلام کشورهایی نظیر عربستان مشکل ندارند و تنها با اسلام جاری در کشور ایران مخالفت می‌کنند بیان داشت: اسلام جاری در ایران اسلامی حسینی و عاشورایی است که آمریکا و صهیونیزم جهانی از آن می‌هراسد.

وی تصریح کرد: ملت ایران به پیروی از پیام «هیهات من‌الذلة» اباعبدالله‌الحسین(ع) تن به ذلت در برابر هیچ مستکبری نداده و در برابر یزیدیان زمان می‌ایستند.

عضو خبرگان رهبری با یادآوری اینکه در صدر اسلام پیامبر(ص) و یارانش در برابر ابولهب‌ها، ابوسفیان‌ها و ابوجهل‌ها و ائمه نیز برابر بنی‌امیه‌ و بنی‌العباس ایستادند عنوان کرد: امروز هم‌‌ همان خط این افراد و حکومت‌های ظالم در لباس و هیبت غرب، آمریکا و صهیونیزم جهانی وجود دارد.

نمازی تأکید کرد: ایران اسلامی به پیروی از مکتب عاشورا و با تبعیت از ولایت‌ مطلقه فقیه که برگرفته از ولایت ائمه اطهار است با اقتدار و تمام‌عیار در برابر تمام زیاده‌خواهی‌های غرب و صهیونیست‌ها ایستاده است.

وی با تأکید بر اینکه اگر آن روز امام حسین(ع) و یاران و فرزندانش در برابر یزیدیان ایستاد و سر فرود نیاورد امروز هم ملت ایران با تمام قدرت مقابل یزیدیان دوران به دفاع می‌ایستد متذکر شد: ملت ایران از تحریم‌ها و تهدید‌ها نمی‌هراسد همانگونه که شهدای ما در دوران دفاع مقدس جان خود را فدای ماندگاری فرهنگ عاشورا و قیام کربلا کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز