خبرگزاری کار ایران

در شش ماهه نخست سال صورت گرفت:

بازدید بیش از یک میلیون و یکصد و پنجاه هزار نفر از آثار تاریخی کاشان

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۱۸

سرپرست اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان از بازدید بیش از یک میلیون و یکصد و پنجاه هزار نفر در شش ماهه نخست سال جاری از آثار تاریخی شهرستان کاشان خبرداد.

سرپرست اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان از بازدید بیش از یک میلیون و یکصد و پنجاه هزار نفر در شش ماهه نخست سال جاری از آثار تاریخی شهرستان کاشان خبرداد.

«مهران سرمدیان»، در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کاشان با اعلام آمادگی این اداره در طول سال برای خدمات دهی به بازدیدکنندگان و گردشگران ورودی به شهرستان کاشان با توزیع بروشور‌ها، به کارگیری پاره وقت راهنمایان گردشگری خصوصا در ایام تعطیلات رسمی و نیز نظارت بر فعالیت تاسیسات گردشگری تحت پوشش خود برای ارائه خدمات بهینه به مسافران مقیم در این شهر، افزود: ایجاد زمینه‌های پذیرش مطلوب گردشگران، با توجه پتانسیل‌های موجود و مناطق نمونه گردشگری ویژه و بکر در منطقه کاشان همواره یکی از اهداف اساسی اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان بوده و در دستیابی به این مهم تمامی مساعی خود را به کار بسته که بازدید بیش از ۰۰۰ / ۱۵۰/۱(یک میلیون و یکصدو پنجاه هزار) نفر از سایر آثار تاریخی این شهرستان و بازدید ۱۵۱/۷۱۳ نفر، تنها از «مجموعه جهانی باغ موزه فین» بعنوان یکی از شاخص‌ترین آثار کاشان در نیمه نخست سال شاهدی بر این مدعاست.

وی همچنین آمار ورودی گردشگران به شهرستان کاشان، در شش ماهه نخست سال را نیز بالغ بر ۳ میلیون نفر دانسته و آمار مسافران مقیم را نیز ۱۶۳۰۰۰ نفر اعلام نموده است.

سرمدیان با توجه به وجود جاذبه‌های طبیعی و تاریخی ارزشمند شهرستان کاشان، مناطق کاشان را نیز بسیار بکر و ویژه دانست و اعلام کرد: که اکثر مناطق کاشان با توجه به شرایط خاص اقلیمی خود و نیز کوهستانی بودن دارای شرایط جذب گردشگران درروزهای تابستانی و گرم سال است.

وی پرداختن به چهار منطقه نمونه گردشگری شهرستان کاشان را که هر ساله میزبان میلیون‌ها گردشگر داخلی وخارجی بوده و چهار فصل گردشگری این شهرستان را درآینده نزدیک تضمین خواهد کرد، بسیار مهم دانست و افزود: تهیهٔ طرح‌های شناسایی مناطق و نیز سرمایه گذاری در بخش زیرساخت‌های مورد نیاز این مناطق و مناسب گردشگران از جمله اقداماتی است که سازمان میراثفرهنگی استان اصفهان و نیز شهرستان کاشان در حال حاضر در دستور کار خود دارند لذا همکاری و همراهی سایر ادارات و نهاد‌های دولتی ذیربط در کنار بخش خصوصی ضروری و اجتناب ناپذیر است.

وی ادامه داد: شهرستان کاشان در حال حاضر با ظرفیت اقامتی معادل ۱۰۲۳ تخت و ۱۳ دفتر و شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی آماده پذیرایی از مهمانان وگردشگران داخلی و خارجی است.

وی از افتتاح ۲ دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی در کاشان و نیز فاز نخست کمپینگ گردشگری واقع در منطقه نمونه گردشگری مشهد اردهال در دهه مبارک فجر خبرداد.

سرمدیان سرمایه گذاری بخش خصوصی برای ارتقاء آموزش تخصصی گردشگری در شهرستان کاشان را بسیار ضروری دانست و اعلام کرد: در حال حاضر دوره‌های مرتبط با گردشگری برای کارفرمایان و مدیران تاسیسات گردشگری ونیز کارکنان و راهنمایان گردشگری در قالب مدیر فنی بند «ب» در حا ل برگزاری است.

ناصحی‌پور، مسئول گردشگری اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان در ادامه از روند بازرسی از تاسیسات گردشگری شهرستان کاشان خبرداد و اذعان داشت: تمامی این موسسات مطابق یک برنامه مدون، مورد بازرسی و نظارت قرار گرفته و اداره کاشان در تعاملی مثبت با ارگان‌های ذیربط نظیر بهداشت، تعزیرات، اماکن، الزام مدیران را به رعایت موازین و مقررات مربوطه امکان پذیر دانست.

وی جدیت در برخورد با واحد‌های متخلف و یا فاقد مجوز را از اولویت‌های حوزه گردشگری دانسته و با توجه به اهمیت مبحثکیفیت در ارائه خدمات و تعهد این واحد‌ها، در راستای تکریم گردشگران و میهمانان ضمن هشدار به متخلفین برای برخورد با ایشان، سایر مدیران موسسات گردشگری شهرستان را نیز به همکاری در رعایت موارد مرتبط و عمل به تعهدات خود دعوت نمود. در همین راستا و در نتیجه بازرسی‌ها یکی از واحد‌های اقامتی به دلیل نواقص موجود ونیز عدم رعایت موارد بهداشتی و ایمنی، اخیرا پلمپ شد ونیز به شرکت‌های تعاونی که بدون مجوز به ارائه خدمات مسافرتی می‌پردازند برابر آیین نامه‌های مربوطه اخطارهایی مبنی توقف فعالیت خود به صورت کتبی ابلاغ گردیده است که در صورت ادامه فعالیت نسبت به پلمب این واحد‌ها نیز برابر قوانین مربوطه اقدام خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز