خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار و فرماندار کاشان:

به اعتبار کلام الهی، شرکت در ساخت مدرسه یک توفیق الهی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۸۳

به اعتبار کلام الهی، شرکت در ساخت مدرسه و توسعه امر آموزش و پرورش، یک توفیق الهی است که نصیب نیکوکاران می‌شود تا نام نیکی از آن‌ها به یادگار بماند.

ایلنا: معاون استاندار و فرماندار کاشان گفت: به اعتبار کلام الهی، شرکت در ساخت مدرسه و توسعه امر آموزش و پرورش، یک توفیق الهی است که نصیب نیکوکاران می‌شود تا نام نیکی از آن‌ها به یادگار بماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان «علیرضا جوادی» پیش از ظهر امروز در آیین آغاز ساخت مدرسه زنده یاد «حاج عباس پیله وریان» که با جضور جمعی از خیرین و مسئولین ادارات شهرستان کاشان برگزارشده بود با اعلام این مطلب گفت: برخی صدقه‌ها بلند مدت است و امر مدرسه سازی، صدقه جاریه‌ای است که پایانی بر آن نیست چرا که در خدمت تربیت نیروی انسانی جامعه است.

وی بااشاره به آیات قرآن و تعالیم آسمانی اظهار داشت: هر فردی که در مدارس تربیت می‌شود و به عنوان مدیر در آینده به جامعه خدمت می‌کند و منشاء خیری می‌شود، خیرین مدرسه‌ساز در این ثواب شریک هستند.

وی تاکید کرد: خانواده پیله وریان که به یاد پدرشان، این مدرسه را می‌سازند، مشمول روایتی هستند که پیامبر اسلام صلوات الله علیه، فرمود: بزرگ‌ترین خیر، شامل علم نافع، صدقه جاریه و فرزند صالح است.

مدیر آموزش و پرورش کاشان نیز دراین مراسم گفت: مشارکت نیکوکاران در ساخت و توسعه مدرسه و فضاهای آموزشی، مصداق و تعبیری از کلام الهی است که می‌فرماید، هرکس یک نفر را حیات ببخشد، جامعه‌ای را حیات بخشیده است.

«حسین حنطه» افزود: شاخص توسعه یافتگی کشورهای پیشرفته در جهان معاصر، میزان سرمایه گذاری در آموزش و پرورش و توسعه فضاهای آموزشی است.

وی اظهار داشت: اهمیت مدرسه سازی در شریعت مقدس، تا به آنجایی است که پیامبر بزرگوار اسلام صلوات الله علیه، حتی در مسجد به امر تعلیم و تربیت و سوادآموزی می‌پرداخت و بزرگ‌ترین تحول در تاریخ بشریت را رقم زد.

وی با تجلیل از مشارکت نیکوکاران مدرسه ساز کاشان تصریح کرد: به استناد آمار موجود در طول یک قرن از تاسیس مدارس جدید در کاشان، بیشترین مدارس این شهرستان، از محل کمک‌های شهروندان نیکوکار ساخته شده است.

به گفته وی، از مجموع ۲۵۰واحد آموزشی در شهرستان کاشان، فقط ۵۰ مدرسه نوساز است، یک صد مدرسه، با عمر بین ۴۰تا یک قرن در ردیف مدارس تخریبی و بقیه نیز نیازمند مقاوم سازی است.

حنطه‌ای تصریح کرد: کمبود زمین در مناطق پرجمعیت و مرکزی شهر کاشان از مشکلات آموزش و پرورش و نیکوکاران برای ساخت مدرسه در این شهر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز