خبرگزاری کار ایران

فرماندار کاشان مطرح کرد:

«اشتغال» مهم‌ترین عامل مهاجرت روستاییان در کاشان است

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۷۲۴

معاون استاندار اصفهان از اشتغال به عنوان مهم‌ترین عامل مهاجرت روستاییان در این شهرستان خبر داد.

ایلنا: معاون استاندار اصفهان از اشتغال به عنوان مهم‌ترین عامل مهاجرت روستاییان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان «علیرضا جوادی» در جمع مسئولان کشوری و استانی و میهمانان استان‌های پنج‌گانه در خصوص اجرایی شدن ماده ۱۹۴ قانون پنجم توسعه مبنی بر اجرای طرح نیازسنجی و آموزش روستاییان در راستای بحثاشتغال و موافقت اجرایی این طرح به صورت پایلوت در شهرستان کاشان اظهار داشت: شهرستان کاشان به لحاظ گردشگری، توریستی و صنعت دارای ظرفیت‌های گسترده‌ای است و در میان شهرهای همجوار نیز در این عرصه‌ها در جایگاه مناسبی قرار گرفته است.

وی ضمن معرفی شهرستان کاشان در همه ابعاد و ظرفیت‌ها اعم از آموزش، کشاورزی، صنعتی و گردشگری، به بیان برخی از جایگاه و موقعیت‌های این شهرستان در عرصه‌های مختلف پرداخت.

فرماندار کاشان در ادامه سخنان خود در خصوص علت مهاجرت روستاییان به شهر‌ها گفت: با وجود آنکه بعد از انقلاب در روستا‌ها تا حدود زیادی مشکلات زندگی و سکونت برطرف شده و بخش گسترده‌ای از زیرساخت‌های مورد نیاز فراهم است، اما باز شاهد مهاجرت روستاییان به شهرهای بزرگ‌تر هستیم که مهم‌ترین عامل آن اشتغال است.

وی با بیان اینکه در صورت ساماندهی زیرساخت‌های اصلی و فراهم کردن بستر اشتغال‌زایی می‌توان به پیشرفت و توسعه در روستا‌ها و در نتیجه کاهش مهاجرت روستاییان امیدوار بود خاطرنشان کرد: این بسترسازی مستلزم پیگیری و انجام مقدمات خاصی است که نیازسنجی و آموزش از مهم‌ترین این فعالیت‌های مقدماتی به شمار می‌روند.

فرماندار کاشان با اشاره به اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای به عنوان بهترین دستگاهی‌ست که می‌تواند مأموریت نیازسنجی اشتغال در مناطق مختلف را انجام داده و آن را گسترش دهد عنوان کرد: با توجه به شرایط کاشان، این شهرستان می‌تواند به عنوان منطقه‌ای پایلوت سازمان فنی و حرفه‌ای را در انجام این وظیفه خود یاری کند.

جوادی با توجه به لزوم آموزش به روستاییان در بحثاشتغال ابراز داشت: فعالیت‌های خوبی در روستا‌ها انجام می‌پذیرد که به علت عدم آموزش کافی نمی‌تواند خروجی مطلوبی برای ساکنان روستا‌ها به ارمغان آورد.

وی تصریح کرد: ‌ انتظار می‌رود شرایطی به وجود آید که روستایی تولیدکننده بتواند بازار فروش و عرضه را نیز پیدا کرده و آینده خوبی را برای خود ترسیم کند.

جوادی با اشاره به محوریت صنعت فرش دستباف و تولید عرقیجات و گلاب در کاشان، متذکر شد: اگر جهت‌گیری در بحثاشتغال به خصوص در مناطق روستایی به سمت این دو موضوع باشد می‌توان شاهد رونق بخشیدن حوزه اقتصاد و اشتغال در روستا‌ها و شهرهای کوچک بود.

معاون آموزشی مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان نیز در این دیدار از کاشان به عنوان شهر پایلوت در نیازسنجی آموزش‌های روستایی نام برد و با اشاره به نقش تعیین کننده دهیاران در این خصوص گفت: دهیاران به نیازهای منطقه آگاهی و اشراف کامل دارند و با شناسایی ظرفیت‌های منطقه و نیز در نظر گرفتن بودجه تعیین شده می‌توانند راهکارهای مناسب برای مرتفع شدن این معضل را پیدا کنند.

اخوان در مورد علت انتخاب کاشان به عنوان شهر پایلوت در نیازسنجی آموزش‌های روستایی متذکر شد: با توجه به پتانسیل‌های فراوان و بالقوه‌ای که در چهار بخش، پنج دهستان، هفت شهر و جمعیت بالغ بر ۳۲۰ هزار نفری شهرستان کاشان وجود دارد این شهرستان در نیاز سنجی آموزشی به عنوان شهر پایلوت کشوری انتخاب شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز