خبرگزاری کار ایران

در نشست مشترک سرپرست اداره میراثفرهنگی کاشان با شهردار تاکید شد؛

ضرورت حفظ هویت تاریخی بازارکاشان و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۹۴۳

دردیدار سرپرست اداره میراثفرهنگی کاشان با شهردار این شهر، راهکارهای ضروری جهت حفظ هویت تاریخی بازار کاشان و رفع معضلات ساخت و سازهای غیر مجازاطراف سیلک با همکاری میراثفرهنگی و شهرداری ارائه شد.

ایلنا: در دیدار سرپرست اداره میراثفرهنگی کاشان با شهردار این شهر، راهکارها لازم جهت حفظ هویت تاریخی بازار کاشان و رفع معضلات ساخت و سازهای غیر مجازاطراف سیلک با همکاری میراثفرهنگی و شهرداری ارائه شد.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " در کاشان، سرپرست اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان در دیدار با شهردار کاشان تعامل و همکاری این اداره را گامی مثبت در راستای حفظ هویت تاریخی و توسعه گردشگری و صنایع دستی شهرستان دانست.

" مهران سرمدیان " در اولین نشست مشترکی که با هدف تعامل و افزایش مناسبات این اداره و شهرداری کاشان در اتاق شهردار کاشان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اهداف این اداره تعامل گسترده با شهرداری در جهت استفاده از پتانسیل های ویژه میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان است.

سرپرست اداره میراثفرهنگی کاشان با ذکرظرفیت های بالای تاریخی و صنعت گردشگری درجهت رشد و توسعه این شهرستان بر لزوم توجه تمامی ارگان های شهری به این موضوع و ضرورت همکاری بیش از پیش سایر دستگاه ها علی الخصوص شهرداری با اداره میراثفرهنگی تاکید نموده و حضور شهردار جدید با علایق و سلایق میراثی و آگاه به ارزش ها و قابلیت های آثار تاریخی شهر را بسیار مغتنم و مایه دلگرمی دانست.

سید " محمد ناظم رضوی " شهردار کاشان نیز با ذکر ارزش ها و ویژگی هایی از آثار تاریخی کاشان، از اهتمام جدی شهرداری در حفاظت و رسیدگی بیشتر به محدوده بافت تاریخی با در نظر داشتن ارزش ها و اصالت های آن و در جهت بهبود کیفیت زندگی در بناهای تاریخی در این محدوده و از برنامه ریزی های جدی و وسیع در رسیدن به این اهداف خبر داد.

وی ادامه داد: تشکیل اداره بافت تاریخی در شهرداری کاشان به سرپرستی مهدی هوشمندی نژاد که دارای سوابق ارزشمندی از فعالیت ها در محدوده بافت تاریخی کاشان در سنوات گذشته بوده از جمله این اقدامات است که در هفته جاری اتفاق افتاد.

وی خاطر نشان کرد: توجه به بافت تاریخی کاشان و مداخله در آن می بایست با محوریت توجه به نیازمندی های مردمی و رعایت حفظ بناهای ارزشمند و رفع نواقص و امکان نوسازی در محل بناهای فاقد ارزش تاریخی با لحاظ و رعایت ضوابط طرح و سیما و منظر بافت و رعایت الگوها صورت پذیرد.

سرمدیان نیز در ادامه از نگاه ویژه این اداره مبنی بر تعامل و همکاری با شهرداری کاشان خواستار تشکیل کارگروه هایی مشترک بین این اداره و شهرداری شد و اظهار داشت: تشکیل کارگرو ه های گردشگری و بافت تاریخی کاشان، جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز و… از مهمترین مواردی است که در سایه همکاری گسترده شهرداری و این اداره امکان پذیر است.

وی کاشان را یکی از بزرگترین قطب های گردشگری ایران عنوان کرد و افزود: وجود محوطه نه هزار ساله سیلک، مجموعه جهانی باغ موزه فین، آب انبار های متعدد، وجود ۶۰۰ خانه تاریخی، وجود صنایع دستی کهن و هزاران بسته فرهنگی این شهر در تاریخ و باستان شناسی، کاشان را به مهد تمدن ایران تبدیل کرده است.

همچنین در این جلسه راهکارهایی جهت حفظ هویت تاریخی بازار کاشان و رفع معضلات ساخت و سازهای غیر مجازاطراف سیلک با همکاری میراثفرهنگی و شهرداری ارائه شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز