خبرگزاری کار ایران

معاون فرماندار کاشان در حاشیه کارگاه CDS مدیران مطرح کرد:

حاکم شدن تفکرات سلیقه‌ای به اصول علمی و اجرایی مهمترین ضربه به پیشرفت کاشان است

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۲۳۵

مدیریت شهری بیش از هر چیز نیازمند توجه به اصول علمی مدیریت است که CDS شهری ابزاری قدرتمند در دست مدیران برای تحقق این امر است.

ایلنا: معاون فنی و عمرانی فرمانداری ویژه کاشان در حاشیه کارگاه آموزشی CDS شهری که برای مدیران شهرستان در محل فرهنگسرای مهر برگزار شد گفت: مدیریت شهری بیش از هر چیز نیازمند توجه به اصول علمی مدیریت است که CDS شهری ابزاری قدرتمند در دست مدیران برای تحقق این امر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان «محسن فخری» در ادامه افزود: رفع و حل نیازهای جدید و نامحدود شهروندان تنها با کمک روش‌ها و تکنولوژی‌های نوین امکان پذیر است و رویکرد سنتی موجود قادر به جوابگویی به آن نیست.

وی تصریح کرد: متأسفانه بدنه ادارای و بورکراسی دولتی به خصوص در شهرهای کوچک با روش‌های سنتی مأنوس است که برای تغییر به روش‌های نو نیاز به یک عزم ملی و اجماع همگانی است.

فخری یادآور شد: شهری قابل زندگی است که در آن همه ساکنین از فرصت‌های یکسان برای مشارکت و بهره‌مندی از زندگی اقتصادی و سیاسی شهر برخوردار باشند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه لازمه توسعه کارآمد شهری فراهم آوردن شرایط مناسب برای افزایش بهره وری افراد و مؤسسات است تأکید کرد: در شهرهای رقابتی، تولید، سرمایه گذاری، اشتغال و تجارت به شکل پویا و در اراتباط با فرصت‌های بازار شکل می‌گیرند.

فخری شهرستان کاشان را منبع عظیمی از فرصت‌های طلایی و منابع انسانی دانست و گفت: حلقه مفقوده استفاده از قابلیت‌های بی‌نظیر شهرستان در جهت نیاز‌ها مردم و منطقه مدیریت صحیح، علمی و همه جانبه است که تنها با اتکاء به روش‌های علمی محقق می‌شود.

این استاد دانشگاه یادآور شد: CDS لزوماً یک فرایند خطی نیست که با ارزیابی وضع موجود شروع شده و به اجراء ختم شود. در اغلب موارد فرایند‌های CDS تکراری و یا فرایندهای موازی هستند. مراحل مشخص CDS بیشتر به شرایط و ویژگیهای هر شهر بستگی دارد.

فخری گفت: اقدامات خوبی در خصوص برنامه ریزی شهری صورت گرفته که نشان از پویایی شهر کاشان دارد ولی نقاط ضعفی نیز به آن وارد است که می‌بایست در یک فضای علمی و کار‌شناسی به حل و کاربردی کردن آن اهتمام کنیم.

وی با انتقاد از برخی مسئولین که اصل کار چشم انداز را زیر سوال می‌برند گفت: پاک کردن صورت مسئله کمکی به ما نخواهد کرد بلکه هنر ما این است که متناسب با واقعیت‌های جامعه به اصلاح آن همت کنیم.

فخری غلبه مسائل سیاسی به فنی، علمی و اجرایی را نقطه ضعف بزرگ شهرهای کوچک دانست و گفت: بزرگ‌ترین ضربه‌ای که همواره پیشرفت کاشان را به چالش کشیده است حاکم شدن تفکرات سلیقه‌ای به اصول علمی و اجرایی است و وظیفه و رسالت مسئولین جلوگیری از فراگیر شدن این آفت در کلیه سطوح مدیریتی شهرستان است.

این مقام مسئول یادآور شد: در تمامی این موارد، تضمین مشارکت همه بهره وران، از مراحل اولیه CDS، بسیار مهم و حیاتی است. رهبران معنوی، بخش خصوصی و عمومی و تمامی دست اندکاران و بهره وران باید از ابتدای فرایند CDS احساس مالکیت کنند، چون تعهدات و منابع آن‌ها برای اجراء لازم بوده و برای موفقیت CDSضروری است.

فخری تأکید کرد: سهیم کردن همه مردم، گروه‌ها و طیف‌های سیاسی، صاحب نظران دانشگاهی در فرایند برنامه ریزی شهری ضروری و بااهمیت بوده و به علمی و عملی شدن آن کمک شایان توجه خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با استاندارد فاصله بسیاری زیادی داریم بخصوص در میان مسولین شهری و نخبگان کار زیادی باید صورت گیرد تا بتوان فرهنگ تعامل و تحمل پذیری تفکرحرفه‌ای و شایسته سالاری را نهادینه نمود.

فخری حل این مشکلات و نابسامانی‌ها را نیازمند به یک فرهنگ خوب چه در میان حاکمان و چه در میان مردم عادی و نخبگان ذکر کرد و گفت: تا مسئولین خود را مبری از پاسخ گویی ندانسته و مردم نیز پیگیر مطالبات و حقوق قانونی خود باشند در سایه این تعامل خواهیم توانست زندگی در شهر‌ها را به استانداردهای مطلوب نزدیک کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز