خبرگزاری کار ایران

بازیگر مستند «پرنده فقط یک پرنده بود»:

معماری شگفت‌انگیز خانه‌های تاریخی کاشان نشانه نبوغ، خرد و اندیشه ایرانیان است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۷۱

عوامل سازنده فیلم این مستند از مجموعه جهانی باغ موزره فین، محوطه باستانی سیلک، خانه تاریخی بروجردی، بقعه خواجه تاج الدین، مسجد و مدرسه آقابزرگ و بافت تاریخی کاشان دیدن کردند.

ایلنا: عوامل سازنده فیلم مستند «پرنده فقط یک پرنده بود» از مجموعه جهانی باغ موزره فین، محوطه باستانی سیلک، خانه تاریخی بروجردی، بقعه خواجه تاج الدین، مسجد و مدرسه آقابزرگ و بافت تاریخی کاشان دیدن کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان «لری کلاین» بازیگر آمریکایی این مستند، درباره آثار تاریخی کاشان در گفتگو با خبرنگاران گفت: دفعه اول است که به کاشان و حتی ایران سفر می‌کنم. با دیدن این آثار و بناهای قدیمی بویژه خانه‌های تاریخی کاشان متحیر شدم. امیدوارم بتوانم روزی در ایران و در کاشان اقامت کنم و یک شهروند کاشانی بشوم.

وی با اشاره به نبوغ و اندیشه ایرانیان تاکید کرد: معماری شگفت انگیز خانه‌های تاریخی کاشان نشانه نبوغ، خرد و اندیشه ایرانیان است.

«کلاین» درباره ثبت جهانی باغ فین کاشان نیز اظهار داشت: ثبت جهانی این اثر ارزشمند تاریخی نشان دهنده این است که جهان هم به این نبوغ و اندیشه باور دارد و ایرانیان نشان داده‌اند که در معماری، باستان‌شناسی و هنر دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده‌اند و حرفی برای گفتن دارند.

این هنرمند در ادامه افزود: آنچنان مجذوب فرهنگ و زبان ایرانیان شدم که از ۱۳ سال قبل زبان فارسی را فرا گرفتم و با توجه به اینکه اسلام و مذهب شیعه را دین و مذهبی کامل دیدم در یکی از مساجد ترکیه به دین اسلام و مذهب شیعه مشرف شدم.

مستند «پرنده فقط یک پرنده بود» که به مدت ۲۵ دقیقه به کارگردانی و تصویربرداری «حمیدرضا زینالی» در استانبول ترکیه ساخته شده است، چگونگی تاثیرگذاری هنر و موسیقی ایران بر روی یک هنرمند آمریکایی را روایت می‌کند.

مستند «پرنده فقط یک پرنده بود» در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و در بخش ملی و بین‌الملل و «جشنواره فیلم‌های ایرانی لندن» شرکت کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز