خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان آران و بیدگل در گفتگو با ایلنا:

سیاست مدونی برای بکارگیری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در بخش‌های تولیدی کشور وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۸۸۹

فرماندار شهرستان آران و بیدگل نبود سیاست مدون در بکار گیری فارغ التحصیلان دانشگاهی را به عنوان یکی از معضلات اساسی کشور دانست و گفت: این تصوری که پشت میز نشینی آینده هر فارغ التحصیل دانشگاهی باشد، تصوری اشتباه است.

ایلنا: فرماندار شهرستان آران و بیدگل نبود سیاست مدون در بکار گیری فارغ التحصیلان دانشگاهی را به عنوان یکی از معضلات اساسی کشور دانست و گفت: این تصوری که پشت میز نشینی آینده هر فارغ التحصیل دانشگاهی باشد، تصوری اشتباه است.

«روح الله سلگی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایلنا در آران و بیدگل با اعلام این مطلب افزود: چون حجم بالای فارغ التحصیلان دانشگاهی بیش از بخش اندک مورد نیاز بخش‌های دولتی‌ست، باید فضای پشت میز نشینی را از بین ببریم و بیشتر جوانان تحصیل کرده را جذب واحدهای تولیدی نماییم.

سلگی همچنین نیود سیاست مدون در سطوح بالای علمی و تحصیلات تکمیلی را از دیگر مشکلات اساسی فارغ التحصیلان دانشگاهی دانست و گفت: برای اینکه بتوانیم برنامه جامعی برای بکارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی در شهرستان آران و بیدگل داشته باشبم در کارگروه اشتغال این شهرستان تصمیم گرفته شد تا سهمیه اشتغال اختصاص یافته در بخش‌های تولیدی تزریق شود.

وی ساماندهی فارغ‌التحصبلان دانشگاهی در قالب تعاونی‌های تولیدی در بخش کشاورزی را از اهداف کارگروه اشتغال شهرستان آران و بیدگل عنوان کرد و گفت: با توجه به محدویتی که در منابع آبی این شهرستان داریم با جذب فارغ التحصبلان دانشگاهی در کشاورزی، کشت گلخانه‌ای و ایجاد شرکت‌های تعاونی دانش بنیان و مهارت بنیان بخشی از مشکل اشتغال این عزیزان برطرف خواهد شد.

فرماندار آران و بیدگل از بیکاری بیش از ۵۰ درصد فارغ التحصبلان دانشگاهی در رشته‌های کار‌شناسی و کار‌شناسی ارشد در شهرستان آران و بیدگل خبرداد و گفت: دادن وام‌های خرد در مبالغ ۴ میلیون تومان به مردم در قالب وام‌های اشتغالزایی که صرف خرید لوازم لوکس خانه و طلاجات می‌شود را اشتباهی بزرگ می‌دانم. اینگونه مبالغ باید جهت ایجاد اشتغال واقعی در بستر تولید قرار گیرد نه اینکه با ثیت در رصد سامانه آمار بدهیم و این معقول به نظر نمی‌رسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز