خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست کاشان:

بیماری MS ناشی از آلودگی هواست / استان اصفهان هم در صنعت اول است هم در بحثبیماری ام. اس

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۱۹۸

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست کاشان: مهم ترین بیماری ناشی از آلودگی هوا در جوامع شهری، MS است

ایلنا: رئیس اداره حفاظت از محیط زیست کاشان گفت: مهم ترین بیماری ناشی از آلودگی هوا در جوامع شهری، MS است

یه گزارش خبرگزاری " ایلنا " در کاشان، " محمود قهرمانی " در نشست خبری که به مناسبت هفته هوای پاک در محل این اداره برگزار شد، گفت: منابع عمده آلاینده هوای شهرها در درجه نخست خودروها و بعد از آن صنایع هستند.

وی با بیان این که مهم ترین بیماری ناشی از آلودگی هوا در جوامع شهری، MS می باشد، یادآور شد: همانگونه که اصفهان رتبه اول صنعت را در کشور از آن خود کرده است، گرفتار بیشترین تعداد از بیماران MS نیز می باشد.

این مقام مسئول، کاشان را شهری صنعتی عنوان کرد و گفت: منطقه کاشان با وجود صنایع بزرگی مانند سایپا، هامون نایزه، ایران غلطک و سیمان کویر و… به عنوان شهری صنعتی شناخته می شود.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست با بیان این که آلایندگی صنایع توسط کارشناسان این اداره کنترل می شود، اظهار داشت: در پایش‌های انجام شده از ۸۰۰ واحد صنعتی مستقر در شهرستان کاشان ۳۱ واحد صنعتی به عنوان واحدهای آلاینده شناسایی و به اداره کل محیط زیست استان اصفهان معرفی شده اند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان افزود: واحدهای آلاینده یک درصد فروش از محصولات خود را به عنوان جریمه پرداخت می‌کنند و در صورت بی‌توجهی به اخطارهای محیط زیست تعطیل و پلمب می‌شوند.

وی در تشریح وضعیت آلودگی هوا در شهر کاشان گفت: طرح جامع کاهش آلودگی هوای کاشان به وسیله دانشگاه شهید چمران اهواز در حال انجام است و فاز اول آن نیز تکمیل شده اما متأسفانه به دلیل مشکلات مالی متوقف شده است.

" قهرمانی " افزود: در صورت اتمام و تکمیل این طرح وضعیت آلودگی هوا و جزئیات و سهم هر یک از منابع آلاینده هوا در سطح شهر مشخص و متناسب با آن راهکارهای لازم پیشنهاد خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست کاشان راجع به راههای مقابله با آلودگی هوا در شهرها نیز گفت: طرح زوج و فرد کردن تردد خودروها در سطح شهر یکی از راهکارهای مقابله با آلودگی هوا می باشد.

شایان ذکر است؛ ۲۹ دی تا پنجم بهمن با عنوان «هفته هوای پاک» نامگذاری شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز