خبرگزاری کار ایران

امام جمعه کاشان

امنیت منطقه بدون حضور ایران امکان‌پذیر نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۲۵۳

امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه در کاشان گفت: آمریکایی‌ها و هم‌پیمانان آنان بدانندئامنیت منطقه بدون حضور جمهوری اسلامی امکان‌پذیر نیست.

ایلنا: امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه در کاشان گفت: آمریکایی‌ها و هم‌پیمانان آنان بدانند امنیت منطقه بدون حضور جمهوری اسلامی امکان‌پذیر نیست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان «آیت‌الله عبدالنبی نمازی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان
اظهار داشت: ایران گام نخست توافق را برداشت و کاهش غنی‌سازی ۲۰ درصد به پنج درصد را در دستور کار قرار داد و از سویی دیگر افکار عمومی منتظر است تا آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به قول خود یعنی برداشتن بخشی از تحریم‌ها و آزادسازی مقدار زیادی از اموال و ثروت‌های ایرانیان عمل کنند.
وی با اشاره به دعوت دبیرکل سازمان ملل از ایران برای حضور در نشست ژنو ۲ و سپس پس گرفتن آن بیان داشت: این اتفاق نمونه‌ خوبی برای عدم پایبندی طرف مقابل به سخن خود و همچنین غیر قابل اعتماد بودن آمریکایی‌ها است.
امام جمعه کاشان تحمیل یک خواسته از سوی یک طرف در یک گفت‌وگو را مغایر با روح یک مذاکره واقعی دانست و گفت: اینکه آمریکا حضور ایران در توافق ژنو ۲ را منوط به زده شدن سخنان خود از زبان جمهوری اسلامی می‌کند معنایش مذاکره نیست چراکه مذاکره به مفهوم تفکر و تصمیم‌گیری جمعی است و به معنای دیکته شدن سخنان از سوی یک طرف مذاکره نیست.
نمازی با بیان اینکه در این میان معنای آزادی در فرهنگ آمریکایی‌ها و مفهوم حقوق بشر از دید غربی‌ها معلوم شد تصریح کرد: آمریکایی‌ها و هم‌پیمانان آنان بدانند امنیت منطقه بدون حضور جمهوری اسلامی امکان‌پذیر نیست.
وی در ادامه به دیدار جمعی از علما، دانشمندان و میهمانان شرکت‌کننده در کنفرانس وححدت اسلامی، به فرازهایی از بیانات معظم‌له در این دیدار اشاره کرد.
نماینده ولی‌فقیه در کاشان همچنین به جنایات تروریستی در کشورهای عراق، پاکستان و لبنان اشاره و هدف از آن را یکپارچه‌سازی بحران و آشوب در کشورهای اسلامی دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز