خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان:

کاشان به جهت کم آبی استعداد صنایع آب بر را ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۲۶۴

منابع آبی را باید طوری مدیریت کنیم که به همه بخش ها برسد نه اینکه اکوسیستم ما درجهت خشک کردن باشد و یا اینکه آب نداریم ذرت، آفتابگردان و یا محصولات آب بر بکاریم، بلکه صنایعی درمنطقه کاشان بیاوریم که جزءصنایع کم آب برباشد.

ایلنا: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: منابع آبی را باید طوری مدیریت کنیم که به همه بخشها برسد نه اینکه اکوسیستم ما درجهت خشک کردن باشد ویا اینکه آب نداریم ذرت، آفتابگردان ویا محصولات آب بر بکاریم یلکه صنایعی در منطقه کاشان بیاوریم که صنایع کم آب برباشد.

به گزارش " ایلنا "، " کیومرثکلانتری " شامگاه پنج شنبه در حاشیه همایش هوای پاک و بحران آب در دشت کاشان با بیان این مطلب، بحران آب را مورد اشاره قرار داد و گفت: مشکلات کم آبی در کل کشور وجود دارد ولی در استان اصفهان و شهر کاشان این بحران بیشتر است، لذا با توجه به اینکه منطقه کاشان از نظر منابع آبی محدود است طوری منایع آبی باید مدیریت شود که با مشکل کم آبی مواجه نشود.

وی اصلاح الگوهای کشت و نوع استفاده از منایع آبی را یکی از راهکارهای مهار بحران آب در کاشان عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه درمنطقه خشک و نیمه خشک زندگی می کنیم و آب محدودی دراختیار داریم، باید طوری آب را مدیریت کنیم که آب شرب وآب مورد نیاز بخش های کشاورزی، صنایع و محیط زیست نیزتامین شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان مشارکت همگانی در مدیریت صحیح مصرف آب را ضروری دانست و گفت: باید طوری آب را مدیریت کنیم که کیفیت و کمیت آن کاسته نشود ضمن اینکه همه بخش ها نیز از آن منتفع شوند.

وی تامین آب شرب را در اولویت برنامه ها دانست و گفت: بخشهایی چون فضای سبز و واحدهای صنعتی که نیازمند آب کم کیفیت هستند، باید از آبهای بازیافته استفاده کنند.

" کلانتری " عادت در یک بار مصرف کردن آب را ناصحیح دانست و گفت: استفاده از منایع آبی باید به صورت کارشناسی شده باشد وطوری این منابع آبی مدیریت شود که به همه بخشها برسد نه اینکه اکوسیستم ما درجهت خشک کردن باشد و یا اینکه آب نداریم ذرت، آفتابگردان ویا محصولات آب بربکاریم.

وی منطثه کاشان را به جهت منطقه ای کم آب نیازمند صنایع کم آب بر دانست و گفت: بایستی آب طوری مدیریت شود که گذشته ها مدیریت کردند، لذا اگر آب مازاد داریم بگذاریم در حفره های زیر زمینی بماند نه اینکه تا اعماق زمین پیش برویم و با هزینه های بالا آب را روی زمین بیاوریم واستفاده خودمانی بکنیم.

وی برگزاری همایش هوای پاک و بحران آب در کاشان را یک فرصت استثنایی و بسیار خوب دانست و گفت: وقتی که مسئولین دراینگونه همایش ها شرکت می کنند حرف دل مردم و تشکلها را می شنوند احساس غرور می کنند و می فهمند که مردم قدرشناس زحمات آنها هستند و متقابلا آنها نیز اعلام آمادگی می کنند.

وی ضمن ابراز قدردانی از برگزارکنندگان این همایش گفت: بحثهای علمی، زیست محیطی و منطقه ای که دراین همایش مطرح شد بسیار ارزشمند بود، ضمن اینکه از راهکارهایی که اساتید دادند؛ توانستیم استفاده خوبی را ببریم.

" کلانتری " با اشاره به اینکه تشکل های زیست محیطی هیچ انتظاری را از حمایتهای دولتی ندارند. گفت: با توجه به اینکه جمعیت کویرسبز کاشان به جهت حضور افراد شایسته و بی منت یک تشکل برتر دراستان اصفهان شناخته شده است، ضمن اینکه از عملکرد این تشکل راضی هستیم به مردم کاشان نیز به خاطر وجود چنین تشکلی در این شهر تبریک می گویم.

وی تصریح نمود: اقدامات جمعیت کویر سیز کاشان درجهت پایداری منطقه، حفظ محیط زیست و اکوسیستم این منطقه بسیار مهم و اثر گذار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز