خبرگزاری کار ایران

رییس اداره سیاسی و اجتماعی فرمانداری کاشان:

سنت‌های ملی باید حفظ شود، اما نباید اجازه بدهیم به خرافه و تحریف آمیخته شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۴۴

آیین‌های سنتی در جامعه ایران بوده است اما امروز دشمنان با برنامه‌های از پیش تعیین شده این آیین‌ها را به طرف بیراهه می‌برند.

ایلنا: رییس اداره سیاسی و اجتماعی فرمانداری کاشان گفت: آیین‌های سنتی در جامعه ایران بوده است، اما امروز دشمنان با برنامه‌های از پیش تعیین شده این آیین‌ها را به طرف بیراهه می‌برند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان «علی عباس سلیمانی» در همایش «نقش آموزش و پرورش در ارتقا فرهنگ عمومی» در کانون الزهرا کاشان افزود: دشمنان ایران برای نوروز که یک جشن ملی است، هیچ تبلیغ نمی‌کنند اما برای چهارشنبه آخر سال، به شدت برنامه ریزی می‌کنند.

وی اظهار داشت: سنت‌های ملی باید حفظ شود اما نباید اجازه بدهیم به خرافه و تحریف آمیخته شود و باعثآسیب برای مردم شده و آرامش آن‌ها را مختل کند.

به گفته وی، شرکت کنندگان درچهارشنبه سوری، سه دسته‌اند، دسته اول که با نگاه تفریح و سرگرمی در مراسم حاضر می‌شوند، گروهی که اراذل و اوباش هستند که با استفاده از فرصت موجود، اقدام به شرارت و آسیب به جامعه می‌شوند و دسته سوم، کسانی هستند که به دنبال مقاصد سیاسی هستند.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش باید اطلاع رسانی کند و دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها را از خطرات برپایی این برنامه‌ها آگاه کند.

به گفته وی، برنامه ریزان فرهنگی باید برای شادی عاقلانه و سالم مردم در مسیر هدفمند و عاقلانه، برنامه ریزی کنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه، اهداف عاشورا در سینه زنی و نذری دادن خلاصه کرده‌ایم و دارالمومنین کاشان، بدعت گذار‌ترین شهر مراسم عزاداری معرفی شده است.

وی تاکید کرد: هیئت‌های بدون مجوز، به نام فعالیت‌های مذهبی اقدام به برگزاری آیین‌های خرافی می‌کنند و مصلحت نظام را رعایت نمی‌کنند و بر خلاف اهداف امام حسین عمل می‌کنند.

رییس اداره سیاسی و اجتماعی فرمانداری کاشان گفت: حواشی مراسم مذهبی را باید مورد توجه قرار داد و نباید به نام عزاداری رفتاری بر خلاف سیره و مرام ائمه معصوم علیهم السلام داشت.

وی تصریح کرد: همه شهروندان در برابر بدعت و خرافه مسوول هستند و باید نسبت به آن اطلاع رسانی کنیم و آموزش و پرورش می‌تواند در این مسیر نقش آفرینی داشته باشند.

سلیمانی تصریح کرد: شیعه قابل تحریف نیست اما دشمنان اسلام و ایران، با حمایت مالی از افراد سودجو و فرصت طلب، به دنبال آن هستند تا شیعه به عنوان یک مذهب خرافی و انحرافی تبلیغ شود.

همایش «نقش آموزش و پرورش در ارتقا فرهنگ عمومی» با حضور مدیران و معاونان پرورشی مدارس کاشان در کانون الزهرای این شهر برگزار شد که مدیران و کار‌شناسان آموزش و پرورش، فرمانداری، نیروری انتظامی، اداره آب و فاضلا ب و شرکت گاز در این مورد سخنرانی کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز