خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر آموزش و پرورش:

آموزش و پرورش، یکی از سازمان‌های بزرگ اجتماعی هر کشور محسوب می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۷۸

بنابر ضرورت تغییرات اجتماعی، آموزش و پرورش، یکی از سازمان‌های پیچیده و بزرگ اجتماعی هر کشور محسوب می‌شود.

ایلنا: مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: بنابر ضرورت تغییرات اجتماعی، آموزش و پرورش، یکی از سازمان‌های پیچیده و بزرگ اجتماعی هر کشور محسوب می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان «احمد صافی» در آیین استقابل از دانشجویان جدیدالورود مرکز آموزش عالی فرهنگیان کاشان افزود: گرایش به آموزش و پرورش یک امر جهانی است زیرا یکی از شاخصه‌های رشد و توسعه هر جامعه، وسعت دامنه وظایف این سازمان است.
وی تصریح کرد: بنا به تحقیقات روان‌شناسی، حتی نگاه معلم در پرورش و آینده دانش آموزان، اثربخش است پس معلمان و دانشجویان تربیت معلم باید عظمت کار خود را درک کنند.
به گفته وی، بر اساس سفارش‌ها و تعالیم پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله، در مقام معلم بزرگ انسانیت، اولین صفت برجسته یک معلم، اخلاق نیک، کلام خوش و رفتار صمیمی است، چراکه معلم پایه گذار شخصیت دانش آموزان می‌باشد.
وی تاکید کرد: آغاز یادگیری، زمانی است که فضای مدرسه و کلاس، برای دانش آموز و معلم جذاب باشد و استفاده از قصه، شعر، نقاشی و نمایش در ارتباط تعاملی معلم و دانش آموز باعثموفقفیت در امر تدریس می‌شود.
پژوهشگر و نویسنده کتاب «صدسال تربیت معلم در ایران» اظهار داشت: دانش آموزان، دارای استعدادهای خلاقیت و بالندگی هستند اما باید آن را درک کرد و پرورش داد که جرقه‌های شکوفایی در دوره ابتدایی زده می‌شود.
مشاور وزیر آموزش و پرورش بااشاره به فضای مدارس در ژاپن گفت: باید فضای فیزیکی مناسب برای دانشجویان تربیت معلم فراهم کنیم تا معلمان آینده، اهمیت فضای مناسب برای آموزش را درک کنند.
عضو هیئت تحریریته فصل نامه تعلیم و تربیت افزود: پیوند‌های گرم عاطفی، ورزش، سلامت و تعذیه مناسب از جمله ضرورت‌های موفقیت یک معلم است که باید در دانشگاه‌های تربیت معلم به آن پرداخته شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به دانشجویان تربیت معلم تصریح کرد: در هنگام تدریس در کلاس درس، شرایط دانش آموزان را درک کنید، اشتباه کوچک آن‌ها را بزرگ نکنید، آن‌ها هم می‌توانند لغزش داشته باشند، پس با زبانی خوش، آن‌ها را هدایت و اصلاح کنید.
مشاور وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: معلم نباید اضطراب داشته باشد پس در دوران دانشجویی، خودباوری، اعتماد به نفس، خودمدیری، و خودگردانی را تمرین کنید تا بتوانید دانش آموزانی با این صفات تربیت کنید.
پس از این آیین، ۶۶ نفر از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه فرهنگیان، در مرکز آموزش عالی فرهنگیان کاشان در رشته‌های علوم تربیتی با گرایش آموزش و پرورش دبستانی و پیش دبستانی، دوران دانشجویی خود را آغاز کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز