خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز آموزش عالی فرهنگیان کاشان:

دانشگاه فرهنگیان، یکی از اصول سند تحول بنیادین برای پرورش نیروی حرفه‌ای‌ست

کد خبر : ۱۴۴۰۳۴

تأسیس دانشگاه فرهنگیان یکی از اصول سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش برای پرورش نیروی متخصص و حرفه ای در امر آموزش و پرورش است.

ایلنا: رییس مرکز آموزش عالی فرهنگیان کاشان گفت: تأسیس دانشگاه فرهنگیان یکی از اصول سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش برای پرورش نیروی متخصص و حرفه‌ای در امر آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان «فاطمه خالکی» در آیین استقبال از دانشجویان جدیدالورود مرکز آموزش عالی فرهنگیان کاشان با اعلام این مطلب افزود: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، به صورت تخصصی با شاخصه‌ها و هدف‌گذاری‌های حرفه‌ای آشنا می‌شوند و زمینه یک اقدام مثبت در مسیر تربیت و تعالی جامعه است که حرکت رو به جلو را فراهم می‌آورند.

وی تاکید کرد: دانشگاه فرهنگیان براساس دو شاخصه توانمند سازی و تربیت نیروی انسانی شکل گرفته و به عنوان یکی از ماندگار‌ترین اسناد تحول بنیادین است.

به گفته وی، ۶۶ دانشجو ی دختر مقطع کار‌شناسی رشته علوم تربیتی گرایش آموزش و پرورش دبستانی و پیش دبستانی، در سال جاری در مرکز آموزش عالی فرهنگیان کاشان شاغل به تحصیل می‌شوند.

وی اظهار داشت: به منظور تامین نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش، ۲۹۰ نفر از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) کاشان در رشته‌های علوم تربیتی، آموزش ابتدایی، امورتربیتی و دبیری ریاضی مشغول به تحصیل هستند.

وی تصریح کرد: تاسیس این مرکز در کاشان، علاوه بر ایجاد آرامش خاطر برای دانشجویان و خانواده‌های ساکن در مناطق شمال استان اصفهان، از تحمیل هزینه‌های مادی و معنوی بر خانواده‌ها کاسته است.

خالکی خطاب به دانشجویان گفت: مخاطبان شما در کلاس درس، ویزگی‌های خاصی دارند که نیازمند رابطه خاص عاطفی هستند که این رابطه مانند چشمه‌ای بر زمین تشنه علم و مهارت و صداقت آن‌هاست.

وی گفت: دوران تحصیل، فرصت خوبی است که دانشجویان با فراگیری علوم تخصصی و کسب مهارت‌های زندگی همراه با اخلاق، دانش آموزان و شهروندان آگاه و عالم را پرورش دهند.

معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش کاشان نیز در این مراسم گفت: امر تعلیم و تربیت نیازمند نیروی متخصص و حرفه‌ای است که راه اندازی دانشگاه فرهنگیان، اقدام شایسته‌ای در این مسیر است.

«عفت پدرام فر» افزود: در آیین استقبال از دانشجویان جدیدالورود مرکز آموزش عالی فرهنگیان کاشان افزود: آموزش و پرورش کاشان، با وجود ۲۷ هزار دانش آموز شاغل در دوره ابتدایی، متاسفانه با کمبود نیروی آموزشی روبروست به طوری که علاوه بر یک هزار نیروی رسمی، یک صد و ۸۲ نیروی بازنشسته نیز به کلاس درس برگشته‌اند.

وی بااشاره به تحول در سیستم تحصیل دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: دانشجویان این دانشگاه، در دو سال اول تحصیل خود، اصول و آموزش‌های تئوری را فرا می‌گیرند و بعد از آن در دو سال دوم به صورت عملی و مهارتی با حرفه معلمی آشنا می‌شوند.

وی افزود: در دو سال اول دانشجویان این دانشگاه، رشد علمی پیدا کرده و در دو سال پایانی با حضور در مدرسه و دانشگاه ساعات خود را با مهارت‌آموزی سپری می‌کنند.

پدرام فر گفت: ارتباط نزدیک دانشجویان تربیت معلم و مدارس، می‌تواند گام مهمی در حرفه‌ای شدن معلمان و بهبود کیفیت آموزش در مدارس باشد که علاوه بر ساعت کارورزی، با اردوهای مدارس گردی و تحقیق دانشجویان از مدارس روستایی محقق می‌شود.

آیین استقبال از دانشجویان جدید الورود دانشگاه فرهنگیان در مرکز آموزش عالی فرهنگیان کاشان، با حضور احمد صافی، مشاور وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مسوولان اجرایی شهرستان کاشان در سالن آمفی تئا‌تر این دانشگاه برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز