خبرگزاری کار ایران

معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش کاشان:

برای تحقق تربیت اجتماعی دانش آموزان، فرآیند چهره به چهره اثرگذار است

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۲۱۶

معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: برای تحقق تربیت اجتماعی دانش آموزان، فرآیند چهره به چهره اثرگذار است.

ایلنا: معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: برای تحقق تربیت اجتماعی دانش آموزان، فرآیند چهره به چهره اثرگذار است.

به گزارش خبرنگارایلنا در کاشان «سید احمد افراشی» در آیین گرامیداشت هشتم اسفند روز «امور تربیتی و تربیت اسلامی» افزود: تحقق تربیت اجتماعی، در پرورش و برنامه ریزی برای چهار گام اساسی تبلور پیدا می‌کند.

به گفته وی، سنجش و ارزیابی سرمایه‌های فرهنگی دانش آموزان، گروه بندی دانش آموزان متناسب با توانمندی آن‌ها، برنامه ریزی برای افزایش سرمایه‌های فرهنگی دانش آموزان و طراحی و اجرای فعالیت‌های اجتماعی و تربیتی در این چهار گام تحقق پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: کشف توانمندی دانش آموزان و هدایت آن در مسیر تربیت شهروندانی بصیر و آگاه از جمله مهم‌ترین ماموریتهای مربیان امور تربیتی در مدارس است که در کارهای تشکیلاتی مثل سازمان دانش آموزی و شورای دانش آموزی عملیاتی می‌شود.

وی تصریح کرد: برنامه ریزی برای افزایش سرمایه فرهنگی دانش آموزان از طریق آموزش و توسعه مهارتهای اجتماعی مسیر می‌شود و مربیان امور تربیتی برای تحقق این مهم، باید از سه ویژگی، اهل دغدغه، اهل زهد و خیرخواهی برخوردار باشند.

وی تاکید کرد: مربیان تربیتی، زمانی در تحقق هدف تربیت نسل امروز موفق خاوهند بود که نیت خیرخواهانه داشته باشند که به فرمایش رسول مکرم اسلام، صلی الله علیه و اله، بالا‌ترین مرتبه دین، خیرخواهی است.

افراشی گفت: رمز پیروزی در عرصه جنگ نرم جهان استکبار، به فرموده رهبر فرزانه انقلاب، بصیرتی عمار گونه و شجاعت مالک اشتروار است.

کار‌شناس مسوول فرهنگی و هنری مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: اصول معرفت‌شناسی و شناخت توانمندی دانش آموزان خلاق، سنگ بنای مدرسه دانش محور است و کانون اصلی آن، امور تربیتی می‌باشد.

«غلامرضا کوهی» در آیین گرامیداشت هشتم اسفند و «روز امور تربیتی» افزود: در فرآیند جهانی شدن، ماموریت اصلی نظام‌های آموزشی، تربیت نسل خلاق است که در این شرایط ارائه الگوی تربیت صحیح، رسالت سختی خواهد بود.

به گفته وی، بایدشان و جایگاه امور تربیتی در نظام‌های آموزشی به روشنی تبیین شود و کسانی که این ماموریت را بر دوش دارند، قدرت تفکر را به دانش آموزان تعلیم بدهند.

وی تاکید کرد: مهم‌ترین وظیفه مربیان تربیتی، تزریق روح امید، اعتماد به نفس و اراده به دانش آموزان است

و نخستین گام امید بخشیدن به دیگران آن است که خودمان امیدوار باشیم.

کوهی تصریح کرد: جهانی شدن، فرآیندی است که باید قواعد آن را یاد بگیریم و در آن نقش آفرینی کنیم و به اعتبار آیات قرآن، برای موفقیت، باید از خودمان شروع کنیم. ما درمدرسه وظیفه خطیری بر عهده داریم و باید در برابر فرهنگ غالب، فرهنگ دینی و ملی خود را حفظ کنیم.

در این آیین از مربیان امورتربیتی مدارس شهرستان کاشان تقدیر شد.

روز هشتم اسفند، سالروز تشکیل نهاد امورتربیتی در سال ۱۳۵۸توسط شهیدان رجایی و باهنر است که به نام روز «امور تربتی و تربیت اسلامی» نامگذاری شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز