خبرگزاری کار ایران

با حضور صنعتگران منطقه کاشان و آران و بیدگل؛

همایش ملی فرش ماشینی در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۴۱۳

با حضورمدیر کل دفتر صنایع نساجی، پوشاک و چرم وزارت صنعت، معدن و تجارت، نماینده مردم شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل و تولیدکنندگان صنعت نساجی منطقه کاشان و آران و بیدگل همایش ملی فرش ماشینی در دانشگاه آزاداسلامی کاشان برگزار شد.

ایلنا: با حضورمدیر کل دفتر صنایع نساجی، پوشاک و چرم وزارت صنعت، معدن و تجارت، نماینده مردم شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل و تولیدکنندگان صنعت نساجی منطقه کاشان و آران و بیدگل همایش ملی فرش ماشینی در دانشگاه آزاداسلامی کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان مدیر کل دفتر صنایع نساجی، پوشاک و چرم وزارت صنعت، معدن و تجارت دراین مراسم ۸۰۰ واحد تولیدی فرش ماشینی از مجموع یک هزار واحد تولیدی فرش ماشینی کشور را متعلق به منطقه کاشان و آران و بیدگل دانست و گفت: نزدیک به ۸۰ درصد واحدتولیدی و ۷۰ درصد تولیدات فرش ماشینی کشور در منطقه کاشان و آران و بیدگل است.

مردانی با بیان اینکه از ۳۰۰ میلیون دلار صادرات فرش ماشینی کشور در ده ماه اول سال جاری ۲۰۰ میلیون دلار آن متعلق به واحدهای تولیدی فرش ماشینی کاشان و آران و بیدگل بوده‌اند تصریج نمود: به لحاظ اشتغال نردیک به ۳۴ هزار نفر در واحدهای تولیدی نساجی کشور مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه بازار برای فروش فرش ماشینی کشورمهیا و رویه افزایش است گفت: تولیدکنندکان فرش ماشینی کشور آمادگی در اختیار گرفتن بخشی از یازارهای چین را نیز دارند.

مدیر کل دفتر صنایع نساجی، پوشاک و چرم وزارت صنعت، معدن و تجارت ایجاد دفتر نمایندگی فروش قطعات ماشین‌های نساجی کشورهای خارجی در شهرستان کاشان به جهت اینکه ۷۰ درصد تولیدات نساجی کشور در شهرستان و آران و بیدگل می‌باشد را ضروری دانست و گفت: به منظور تحقق این مهم از تولیدکنندگان فرش ماشینی در منطقه کاشان و آران و بیدگل خواهش می‌کنم تا آمار ماشین آلات فرسوده خود رادر اختیار وزارت صنعت، معدن وتجارت قراردهند تا صنتعتگران عزیز این منطقه برای خرید قطعه مجبور نشوند به کشورهای همجوار مسافرت کنند.

«نعمت الله مردانی» نبود اتحاد بین صنتعگران شهرستان کاشان را دلیل اصلی نبود استراتژی مشخص در صنعت نساجی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه دولت نمی‌تواند برای بخش خصوصی استراتژی بنویسد اگرصنعتگران بخش خصوصی در کاشان در زمینه مشکلاتشان استراتژی ارائه کنند دولت نیز پیگیری خواهد کرد.

وی وجود انجمن منسجم صنعت نساجی در شهرستان کاشان را ضروری دانست وگ فت: اگر تولیدکنندگان واحدهای تولیدی نساجی شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل مشکلات خود را در قالب تشکل ارائه دهند وزارت صنعت معدن وتجارت به منظور رفع مشکلاتشان پیگیری‌های لازم را با اخذ مصوبه ازطریق مجلس و دولت به عمل خواهد آورد.

مدیر کل دفتر صنایع نساجی، پوشاک و چرم وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه کشورمان به دلایل مختلف مزیت نسبی با بازارهای فروش اروپا دارد گفت: برای کسب بازارهای اروپایی تولیدکنندگان کشورمان باید به فروشگاههای زنجیره‌ای دنیا ارتباط برقرار کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان نیز برگزاری همایش ملی فرش ماشینی در شهرستان کاشان را زمینه ساز رفع بخشی از مشکلاتصنعت نساجی عنوان کرد وگفت: دانشگاه آزاداسلامی کاشان با کمک صنعتگران آمادگی برگزاری جلسات متعتد جهت رفع دغدغه‌های واحدهای نساجی در این شهرستان را دارد

«منصور دیاری» با تاکید براینکه استراتژی در صنعت نساجی نباید خاک بخورد بلکه باید جنبه عملی پیدا کند. گفت: با توجه به اینکه در بخش نساجی بیشترین غرابت را با کشور ترکیه داریم نیازمند کار علمی در جهت رقابت با اینگونه کشور‌ها هستیم.

سخنرانی نماینده مردم شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل پیرامون جایگاه ویژه فرش ماشینی شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل در بازارهای بین المللی و علمی نمودن این صنعت و همچنین تجلیل و اهداء لوح سپاس از کارآفرینان و صادرکنندگان نمونه بخش نساجی منطقه کاشان و آران و بیدگل از جمله برنامه‌های همایش ملی فرش ماشینی در دانشگاه آزاداسلامی کاشان بود.

شایان ذکراست استقبال بی‌نظیر تولیدکنندگان واحدهای تولیدی نساجی شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل از همایش ملی ذوروزه فرش ماشینی در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان باعثشد تا اینگونه همابش‌ها به صورت تخصصی‌تر در جهت ارائه راهکار و رفع مشکلات نساجی تداوم پیدا کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز