خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس:

تحقیق در صنعت فرش نباشد، شکست این صنعت متصور است

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۴۶۱

با توجه به اینکه ۷۰ درصد تولیدات فرش ماشینی کشور متعلق به منطقه کاشان است و نام این شهرستان از دیر باز در تاریخ با هنر قالی بافی گره خورده است، نباید اجاره دهیم در بازارهای داخلی و بین المللی غیراز برند فرش کاشان این نام به جای دیگر داده شود.

ایلنا: نماینده مردم شهرستانهای کاشان و آران وبیدگل در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه ۷۰ درصد تولیدات فرش ماشینی کشور متعلق به منطقه کاشان است و نام کاشان از دیر باز در تاریخ با هنر قالی بافی گره خورده است نباید اجاره دهیم در بازارهای داخلی وبین المللی غیراز برند فرش کاشان ابن نام به جای دیگر داده شود.

به گزارش خبرگزاری " ایلنا " در کاشان " عباسعلی منصوری " در همایش ملی فرش ماشینی که با حضور مدیران واحدهای تولیدی نساجی منطقه کاشان و آران و بیدگل در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزارشد، نقش صنعت در کاهش مشکلات بیکاری و رونق اشتغال را غیر قابل انکار توصیف کرد.

وی تحولات شکل گرفته در بخشهای اقتصادی دنیا را ناشی از پیشرفت تکنولوژی وعلم دانست وگفت: آنقدر پیشرفت علمی در دنیا زیاد است که اگر در زمینه علمی و پژوهشی در کشورمان تلاش نکنیم با توجه به رقبای زیادی که در دنیا داریم خیلی از شرکتهای بزرگ فرش ماشینی کشورمان ورشکست خواهند شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با اشاره به اینکه قویترین سرویس های اطلاعاتی، جامعه شناسان و روانشناسان در اختیاراقتصاد پولی دنیا هستند. گفت: همانطور که امریکا بیش از ۶ تا ۷ درصد واروپا ۴درصد از هزینه های اقتصادی خودشان را به پژوهش اختصاص داده اند، اگرصنعت کشورمان در جهت پژوهش وتحقیقات وارد عمل نشود موجب راکد ماندن این صنعت خواهد شد.

" منصوری " با تاکید براینکه همگان وظیفه داریم درجهت پژوهش وتحقیقات علمی به صنعتگران کمک کنیم. گفت: همانطور که شهرستان کاشان در زمینه های مختلف از خیلی استانهای کشور قوی تراست نباید اجازه دهیم در بازارهای داخلی و بین المللی غیراز برند فرش کاشان این نام به جاهای دیگر داده شود.

تین مقام مسئول به هوشیاری صنعتگران صنعت فرش شهرستان کاشان در توسعه علمی، کمی وکیفی تاکید نمود و گفت: با توجه به اینکه درآینده نزدیک ترکیه ودیگر کشورها ی دنیا ممکن است با نو آوری در صنعت فرش از ما جلو بیافتند ضرورت دارد تا هر کارخانه تولید فرش ماشینی در سال ۳ درصد درآمدش را صرف پژوهش، تحقیقات علمی وتبلیغات کند.

وی گفت: اگر می خواهیم در بازارهای جهانی رقابت کنیم تمام مسئولین شهرستانهای کاشان و آران وبیدگل باید روانسازی در کار صنعتگران ایجاد کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز