خبرگزاری کار ایران

مدیر کل اداره کتابخانه های استان اصفهان در همایش تجلیل از فعالان نهضت مطالعه مفید کاشان:

سرانه فضای کتابخانه های استان اصفهان به ۲ متر و ۷۰ سانتیمتر رسیده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۴۷۱

مدیر کل اداره کتابخانه‌های استان اصفهان با اشاره به اینکه در سال ۸۸ به ازای یکصد نفر، یک و نیم مترفضای کتابخانه در استان اصفهان بوده است افزود: این میزان درحال حاضر به ۲ متر ۷۰ سانتی‌متر رسیده است که با افتتاح کتابخانه‌های پیش بینی شده، در سال ۹۳ این میزان به ۳ متر افزایش خواهد یافت.

ایلنا: مدیر کل اداره کتابخانه‌های استان اصفهان با اشاره به اینکه در سال ۸۸ به ازای یکصد نفر، یک و نیم مترفضای کتابخانه در استان اصفهان بوده است افزود: این میزان درحال حاضر به ۲ متر ۷۰ سانتی‌متر رسیده است که با افتتاح کتابخانه‌های پیش بینی شده، در سال ۹۳ این میزان به ۳ متر افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان «غلامرضا یاوری» در چهارمین همایش تجلیل از فعالان نهضت مطالعه مفید شهرستان کاشان با اشاره به اینکه طی ۴ سال گذشته سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان از شهرداری‌ها پرداخت نشده است. اظهارداشت: بدهی شهرداری‌های استان اصفهان از سهم نیم درصد به کتابخانه‌های عمومی به ۴۰۰ میلیارد ریال رسیده است که در صورت دریافت این مبلغ در به روز رسانی کتابخانه‌ها و ساخت ساز در این بخش هزینه خواهد شد.

وی افزود: برای دریافت بدهی‌های شهرداری‌های استان به کتابخانه‌ها قرارشد کمیته‌ای به ریاست معاون عمرانی استاندار، مدیرکل دفتر امور شهری استانداری و مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان تشکیل و در این زمینه تصمیم گیری می‌شود.

یاوری افزود: با تشکیل این کمیته گزارش کار این جلسه در جلسه‌ای دیگری که به ریاست استاندار برگزار می‌شود ارائه خواهد شد تا از راهکارهای مختلف برای جذب این مبلغ استفاده شود.

وی افزود: اداره کتابخانه‌ها توسط شهرداری و یا دستگاههای دیگر برای ما ملاک و مهم نیست، آنچه برای ما مهم است رسیدن به شاخص‌های افق ۱۴۰۴ استانی است که بعنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی از آن نام برده می‌شود.

غلامرضا یاوری در ادامه متوسط سرانه مطالعه سال ۸۸ در کشور را ۷۱ دقیقه در روز اعلام کرد و با اشاره به اینکه این مقدار در سال ۹۱ با ۴ دقیقه افزایش به ۷۵ دقیقه و نیم رسیده است افزود: متوسط سرانه مطالعه برخی استانهای کشور ۲ ساعت در روز و برخی دیگر کمتر از یک ساعت و استان اصفهان بیش از یک ساعت است که با تلاش خیرین و دستگاههای ذیربط و تهیه بسترهای فیزیکی و زیر ساختی این میزان افزایش خواهد یافت.

به گفته وی براساس چشم انداز ۱۴۰۴ بنا است به ازای هر یکصد نفر ایرانی، ۸ متر فضای کتابخانه و به ازای هر ایرانی ۴ جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی وجود داشته باشد و ۳۵ درصد از مردم کشور عضو کتابخانه‌های عمومی کشور باشند.

مدیر کل اداره کتابخانه‌های استان اصفهان همچنین از افتتاح اولین کتابخانه عمومی الکترونیکی استان درشهر اصفهان همزمان با دهه فجر امسال خبرداد و گفت: کتابخانه الکترونیکی اصفهان دارای بیش از ۷۰۰ عنوان کتاب است که به دلیل خریداری حقوق مادی و معنوی ناشر و مولف توسط دولت در حال تکثیرآن برای همه دستگاههای استان است تا هر دستگاهی با تکثیرآن با نام دستگاه مربوطه در بازار فروش به قیمت ۵تا ۷ هزارریال با هدف ترویج فرهنگ مطالعه ارائه نماید.

غلامرضا یاوری افزود: تهیه ۷۰۰ عنوان کتاب در بازار برای علاقمندان به کتاب بیش از ۱۰۰ میلیون ریال هزینه در بردارد که این نرم افزار با ۵ هزار تا ۷ هزار ریال در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

وی یاد آورشد: در حال حاضر تمامی کتابخانه‌های استان به اینترنت و سامانه مدیریت یکپارچه کتابخانه‌های کشور متصل هستند و هریک از اعضای این کتابخانه‌ها می‌توانند از سه هزارباب کتابخانه در سراسر کشور استفاده کنند.

شایان ذکراست درچهارمین همایش تجلیل از فعالان نهضت مطالعه مفید شهرستان کاشان که با حضور علیرضاجوادی معاون استاندار و فرماندار کاشان و رییس کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید شهرستان کاشان، غلامرضا یاوری مدیرکل اداره کتابخانه‌های استان اصفهان، احسان محمدی رییس اداره کتابخانه‌های کاشان، محمد مهدی صباغی معاون مدیرکل و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، رنجکش رئیس کتایخانه‌های شهرستان آران و بیدگل و جمعی از مسئولین در تالار فرهنگ ارشاد اسلامی کاشان برگزارشد از ۲۲۰ نفر از فعالان کتابخانه‌ها و نهضت مطالعه مفید و اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان کاشان با اهداء هدایا و لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز