خبرگزاری کار ایران

همزمان با هفته درختکاری؛

بام شهر کاشان با کاشت ۱۷ نهال توسط کودکان سرطانی جان گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۲۲۵

برای نخستین بار در کاشان، به مناسبت هفته درختکاری ۱۷ کودک سرطانی ۱۷ نهال درخت را در شهر بازی بام این شهر کاشتند.

ایلنا: برای نخستین بار در کاشان، به مناسبت هفته درختکاری ۱۷ کودک سرطانی ۱۷ نهال درخت را در شهر بازی بام این شهر کاشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان مدیر اجرایی این طرح در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگاران گفت: با پیشنهاد خانواده‌های بی‌بضاعت و کم درآمد و برای نخستین بار در کاشان، نهال‌های کوچک توسط کودکان سرطانی با دل‌های بزرگ در بام شهر کاشان کاشته شد.

مجید مازندرانیان اظهار داشت: ۱۷ نفر از کودکان سرطانی کاشان ۱۷ نهال را در باغچه‌ها و میادین شهر بازی واقع درشهر بازی بام شهر کاشان با دستان پر مهر و محبت و لب‌های خندانشان کاشتند تا روزی به امید سلامتی از معبودشان نهال‌های مثمر ثمر خود را ببینند.

وی، ضمن اشاره به اینکه این کودکان سرطانی از سنین بیش از سه سال به بالا هستند افزود: کودکان پس از کاشت نهال‌های زندگیشان در ریشه‌های بام امید دل‌های بزرگشان، توانستند از وسایل شهر بازی به صورت رایگان استفاده کنند.

وی افزود: این حرکت معنوی لبخند رضایت و خرسندی را در دل بچه‌های مهربان سرطانی نشاند و امیدواریم همه ساله با حضور پررنگشان بتوانیم بذر امید را در دل‌های گرمشان بپاشیم.

این مدیر اجرایی در ادامه اذعان داشت: همه ساله سعی کردیم یک سری از کودکان بی‌سرپرست خانه‌های نرگس، بهار و کودکان کم توان مجتمع گلابچی را در شهر بازی بام شهر کاشان شاد کنیم تا ساعاتی خوش با دوستان همسن و سال خود و به یاد ماندنی را سپری کنند.

مازندرانیان تاکید کرد: کانون‌هایی که با داشتن نامه از حضور کودکان بی‌سرپرست، سرطانی و بی‌بضاعت به شهر بازی معرفی شوند نیز می‌توانند از وسایل بازی بصورت رایگان استفاده کنند.

وی، از حضور بیش از یکصد کودک شامل: بیماری‌های خاص و ایتام در استفاده از وسایل بازی مجموعه شهر بازی در طول یکسال خبر داد.

به گفتهٔ وی، استاندارد بودن تمامی دستگاه‌ها، امنیت در مجموعه، اختصاص بیشتر وسایل بازی به کودکان و ایجاد محیطی کاملا شاد و با نشاط برای کودکان از مهم‌ترین عامل تاسیس در این مجموعه است.

این مسئول، ضمن اشاره به بیش از ۳۶ دستگاه بازی ویژه بزرگسالان و کودکان در مجموعه شهر بازی بام شهر کاشان افزود: این مجموعه در فضایی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع و با هزینه خرید دستگاه‌ها بالغ بر دو و نیم میلیارد تومان راه اندازی شده است.

مازندرانیان، کشتی صبا، سینمای ۴ بعدی، ماشین برقی، قطار کودکان، استخر توپ، سفینه کودکان، ترن یو به عنوان بزرگ‌ترین دستگاه ایران، فریزبی، هلکوپ‌تر و… را از جمله وسایل بازی در این مجموعه نان برد.

وی، اشتغالزایی ۳۵ نفر بطور مستقیم و ۱۵ نفر بطورغیر مستقیم در این مجموعه را یادآور شد و گفت: امید است فاز دوم این مجموعه نیز در مساحتی بالغ بر ۳۵ هزار متر مربع احداثشود.

به گفتهٔ وی، جاذبه‌ها و داشتن پتانسیل‌های موجود در منطقه، مجاورت در باغ تاریخی فین کاشان، سهولت در تردد شهروندان کاشانی به بام شهر، نزدیکی اتوبان، تفاوت آب و هوایی و دارابودن پارکینگ و محل‌های اسکان از جمله دلایل انتخاب ساخت مجموعه شهر بازی در قطب نمونه گردشگری این منطقه است.

مدیر اجرایی و مجموعه شهر بازی، ازاجرای نمایش‌های خیابانی، مجری بازیگر، جشنواره خانوادگی، برگزاری مسابقات، ایستگاه گریم و نقاشی کودک، قرعه کشی شبانه، چیدن بهترین سفره هفت سین سال را از ویژه برنامه‌های این مجموعه در نوروز ۹۳ برشمرد.

گفتنی است: اهدا لوح فشرده مجموعه فعالیت‌های یکی از کودکان سرطانی به مدیریت این طرح در کاشت نهال از برنامه‌های جانبی این ویژه مراسم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز