خبرگزاری کار ایران

در آیین تجلیل از پرستاران دانشگاه علوم پزشکی کاشان عنوان شد:

پرستاران از ارکان و محورهای اصلی نظام سلامت هستند

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۹۹۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در آیین تجلیل از پرستاران این دانشگاه گفت: در نظام سلامت، پزشک کار درمان و پرستار وظیفه مراقبت از بیماران را برعهده دارند.

ایلنا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در آیین تجلیل از پرستاران این دانشگاه گفت: در نظام سلامت، پزشک کار درمان و پرستار وظیفه مراقبت از بیماران را برعهده دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان «محمد حسین اعرابی» در آیین تجلیل از پرستاران شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، ضمن تبریک پنجم جمادی الاول روز پرستار به تمام زحمت کشان این عرصه افزود: درنظام سلامت، پزشک کار درمان و پرستار وظیفه مراقبت از بیماران را برعهده دارند.

وی، نظام سلامت را متصل از حلقه‌های به هم پیوسته‌ای دانست که اصلی‌ترین نقش مراقبت و حمایت در درمان بر عهده پرستاران است.

اعرابی، پرستاری را جزء بر‌ترین عبادات برشمرد و نقش‌های مراقبت، حمایت، درمان، هماهنگی، مشورتی و حتی پژوهشی را از اصلیترین نقش‌های زحمت کشان این عرصه ذکر کرد.

وی، با بیان اینکه اخلاص، سعه صدر، از خودگذشتگی، بردباری، تعهد و پاکی و صداقت از جمله ویژگی‌های پرستاران است، اظهار داشت: افرادی که شغل پرستاری را انتخاب می‌کنند به دلیل اینکه با دردمند‌ترین افراد جامعه در ارتباط هستند باید صبور و دارای صبر و روحیه بالایی باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، همچنین در ادامه گفت: دانشکده پرستاری دانشگاه با وجود اساتید باتجربه، کادری مجرب و جذب دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی تواتمندهای بالایی دارد.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به پرداخت بخش از معوقات پرسنل بهداشتی درمانی یادآور شد: دعای خیر بیماران و رضای خداوند متعال بهترین نتیجه کمک به بیماران است.

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در این مراسم، ضمن تبریک این روز افزود: صبر، بردباری و تحمل سختی‌ها از ویژگی‌های جداناپذیر حرفه پرستاری است.

داود خیرخواه، با اشاره به زندگانی حضرت زینب کبری(س)، الگوبرداری از این شخصیت تاثیرگذار اسلام و جهان را موهبتی برای پرستاران دانست.

گفتنی است آیین روز پرستار همراه با تقدیر و تجلیل از پرستاران شاغل دانشگاه علوم پزشکی و بازنشسته سازمان تأمین اجتماعی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در سالن آمفی تئا‌تر دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز