خبرگزاری کار ایران

پس از گذشت ۷ سال؛

ورودی شهر زیر زمینی نوش آباد به خروجی می رسد

کد خبر : ۱۵۴۹۱۳

با گذشت هفت سال از کشف ورودی های این مجموعه باستانی و استقبال گردشگران داخلی و خارجی، همزمان با تحویل سال نو، اولین خروجی شهر زیر زمینی نوش آباد، گشایش می یابد.

ایلنا: مدیر مجموعه شهر زیرزمینی نوش آباد گفت: با گذشت هفت سال از کشف ورودی های این مجموعه باستانی و استقبال گردشگران داخلی و خارجی، همزمان با تحویل سال نو، اولین خروجی شهر زیر زمینی نوش آباد، گشایش می یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل " عباس شافعی " در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با گشایش خروجی شهر زیر زمینی نوش آباد، مدت انتظار گردشگران برای ورود به این مجموعه به ۲۰ دقیقه خواهد رسید.

به گفته وی، باریک بودن مسیر های گردش در شهر زیرزمینی و نبودن خروجی، باعثمعطل ماندن گردشگران در صف انتظار شده بود که با ایجاد این خروجی، مشکل رفت و آمد به درون این مجموعه برطرف می شود.

وی اظهار داشت: در تعطیلات نوروزی، ۶۰ راهنمای آموزش دیده در مکان های تاریخی نوش آباد مستقر شده و هدایت گردشگران را در دو نوبت کاری بر عهده خواهند داشت.

شافعی همچنین با اشاره به اهمیت ایمنی و حفظ سلامت بازدید کنندگان از شهر زیر زمینی نوش آباد افزود: خوشبختانه از زمان کشف و بازگشایی این مجموعه شگفت انگیز تا کنون هیچ حادثه ای برای کارکنان و گردشگران رخ نداده است در عین حال به منظور افزایش ضریب ایمنی و حمایت از کلیه بازدیدکنندگان شهر زیر زمینی نوش آباد پوشش بیمه ای بالایی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: ایجاد پیاده راه در مسیر مسجد امام علی علیه السلام و مسجد جامع نوش آباد، برپایی نمایشگاه صنایع دستی و پذیرایی گردشگران با قهوه و نوشیدنی های سنتی و ایستگاه های کالسکه سواری، اسب سواری، شترسواری در قلعه تاریخی نوش آباد از جمله برنامه های مدیریت شهر زیر زمینی نوش آباد برای استقبال از میهمانان نوروزی است.

مدیر مجموعه شهر زیرزمینی نوش آباد افزود: با توجه به تقارن ایام شهادت حضرت زهرا سلام اله علیها و ضرورت تبیین معارف فاطمی، ایستگاه تعزیه و غرفه عکاسی با ادوات تعزیه از جمله برنامه های گردشگری نوروزی در شهر آیین های عاشورایی است.

شافعی اظهار داشت: توزیع کتاب سبک زندگی در معارف نبوی، در قالب شعر کودکانه از دیگر برنامه هایی است که در تعطیلات نوروزی در شهر تاریخی نوش آباد انجام خواهد شد.

شهر تاریخی نوش اباد که در پنج کیلومتری شمال کاشان واقع شده است، از جمله پنج شهر کوچک گردشگری ایران می باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز