خبرگزاری کار ایران

همزمان با هفته سلامت انجام شد؛

افتتاح اولین کانون فرهنگی تخصصی سلامت استان در مساجد کاشان

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۳۶۴

همزمان با آغاز هفته سلامت، اولین کانون فرهنگی تخصصی سلامت استان اصفهان در مساجد کاشان افتتاح می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: همزمان با آغاز هفته سلامت، اولین کانون فرهنگی تخصصی سلامت استان اصفهان در مساجد کاشان افتتاح می‌شود.

به گزارش حبرنگار ایلنا در کاشان سیّد علیرضا مروجی در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: این کانون به همت دانشگاه علوم پزشکی کاشان و با مشارکت ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت راه اندازی می‌شود.

وی، هدف از تاسیس این کانون را در راستای ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) عنوان کرد و افزود: گسترش فرهنگ سبک زندگی سالم، افزایش آگاهی، مسئولیت پذیری، توانمندی و مشارکت فعالانه فرد، خانواده و جامعه در تأمین، حفظ و ارتقاء سلامت با استفاده از ظرفیت نهاد‌ها و سازمان‌های فرهنگی، آموزشی و رسانه‌ای است.

دکتر مروجی، افزایش اطلاعات نمازگزاران در رابطه با سلامت، بهداشت خانواده، مبارزه با بیماری‌ها، بهداشت محیط، بهداشت روان، آشنایی نزدیک با نیازمندی‌های بهداشتی مردم و تحقق شعار سلامت در مساجد را از دیگر اهداف این کانون برشمرد.

وی ادامه داد: ارتقاء جلوه طبابت و سلامت به حوزه معنویت و اخلاق اسلامی، افزایش مهارت اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و ترویج، توسعه و تعمیق رفتارهای سالم در میان اعضای کانون‌های فرهنگی هنری، از دیگر دستاوردهای آتی این کانون تخصصی سلامت است.

وی تصریح کرد: این تفاهم نامه فی مابین دانشگاه علوم پزشکی کاشان، ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و دفتر آموزش و ارتقاءسلامت وزارت بهداشت در این راستا انعقاد شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز