خبرگزاری کار ایران

شهردار نیاسر خبرداد:

برگزاری سیزدهین جشن گل سرخ محمدی و آئین گلابگیری در نیاسر

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۷۲۰

شهردار نیاسر ازبرگزاری سیزدهین جشن گل سرخ محمدی و آئین گلابگیری پانزده اردیبهشت ماه سال جاری در این شهر خبر داد

شهردار نیاسر ازبرگزاری سیزدهین جشن گل سرخ محمدی و آئین گلابگیری پانزده اردیبهشت ماه سال جاری در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان «اسماعیلی» در گفتگو با خبرنگاران برگزاری جشنواره و آیین گلابگیری را برای منطقه امری حیاتی دانست و گفت: زنده نگه داشتن این آیین از وظایف ذاتی مسئولین شهری است ولی پشتیبانی مسئولین شهرستان را می‌طلبد و نیاز به ایجاد فرهنگی مناسب و درخور منطقه را دارد.

وی خطاب به کلیه گردشگران داخلی و خارجی اعلام نمود طبق سال‌های گذشته مراسم نمادین شروع جشن گل سرخ محمدی و آئین گلابگیری درروز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت در شهر سبز نیاسر به طور رسمی آغاز می‌شود که گل‌های سرخ محمدی چیده شده، به دست مسئولین در دیگ مخصوص ریخته و از آن گلاب ناب استحصال می‌شود. اسماعیلی افزود: گلاب بدست آمده از این آئین، جهت شست و شوی و عطر آگین کردن مرقد مطهر امامزاده سلطانعلی ابن امام محمدباقر(ع) در مشهد اردهال فرستاده می‌شود. همچنین ایشان از برگزاری مراسم جشنواره در دو روز ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت مقارن با سیزدهم ماه رجب ولادت با سعادت امام علی(ع) وی برگزاری این مراسم را به همراه ویژه برنامه‌های متنوع ذکر کرد و اظهار داشت: از برنامه‌های مهم این مراسم انتخاب گلکار و گلابگیر نمونه از میان ۲۶۴ واحد گلاب گیری در شهر نیاسر خواهد بود.

نیاسر از توابع شهرستان کاشان و استان اصفهان است این شهر در فاصله ۲۴ کیلومتری شمال غربی شهر کاشان مرکز شهرستان قرار و یکی از ۳ مرکز مهم تولید گل محمدی، گلاب و عرقیات گیاهی شهرستان کاشان و کشور است.
چنین ویژگی کم نظیری به سبب قرارگیری در دامنه شرقی کوههای کرکس و وجود چشمه پر آب اسکندریه و قنات‌های زیاد است که محدودهای به وسعت ۸۰۰ هکتار را به زیر کشت برده و با گسترش روشهای مدرن آبیاری و کشاورزی به میزان زیادی قابل گسترش است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز