خبرگزاری کار ایران

اولین شب از سیزدهمین جشنواره گل و گلاب نیاسر برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۵۹۶

همزمان با شب میلاد حضرت علی(ع) اولین شب از سیزدهمین جشنواره گل و گلاب نیاسر با اجرای برنامه‌های متنوع و شاد توسط مجریان و هنرمندان سیمای جمهوری اسلامی ایران در محل تالار این شهر برگزار شد.

با حضور بیش از ده هزار نفر از گردشگران همزمان با شب میلاد حضرت علی(ع) اولین شب از سیزدهمین جشنواره گل و گلاب نیاسر با اجرای برنامه‌های متنوع و شاد توسط مجریان و هنرمندان سیمای جمهوری اسلامی ایران در محل تالار این شهر برگزار شد.

«جمشید اسماعلی» شهردار نیاسر در حاشیه برگزاری این مراسم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان، هدف از برگزاری این جشنواره را ثبت آیین برند گلاب منطقه کاشان عنوان کرد و گفت: امیدواریم با برگزاری این مراسم شاد و مفرح توانسته باشیم مردم و گردشگران را از مناظر گل محمدی و گلابگیری سنتی شهر نیاسر آشنا کرده باشیم.

وی بازدید گردشگران از شهرهای مختلف کشور در مراسم گل چینی و گلابگیری شهر نیاسر از اوایل بامداد بیست دوم و بیست و سوم اردیبهشت تا قبل از شروع مراسم را بخشی از مراسم جشنواره گل و گلاب نیاسر عنوان کرد و گفت: تغییر سبک برگزاری مراسم برای اولین بار در سیزدهمین جشنواره گل و گلاب نیاسر باعثشد تا شرکت کنندگان بیش از ۸ برابر دوره‌های قبل باشند.

شهردار نیاسر از طرفه معاون عمرانی استاندار اصفهان، جوادی معاون استاندار و فرماندار کاشان و جمعی از مسئولین محلی را به عنوان میهمانان ویژه دومین شب این مراسم نام برد و گفت: «بهنوش بختیاری» هنرمند و بازیگر معروف تلویزیون و سینمای ایران میهمان شب دوم جشنواره گل و گلاب نیاسر(۲۳ اردیبهشت) خواهد بود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۲۰۰ واحد تولید گلابگیری در این شهر فعال است گفت: در سال گذشته با تولید دو هزار و ۶۰۰ تن گل محمدی در شهر نیاسر بیش از ۳۷ درصد تولیدات گل کاشان از این منطقه تامین شد.

شهردار نیاسر در پایان ضمن تشکر و قدردانی از همکاری بسیج و نیروی انتظامی در ایجاد نظم و امنیت سیزدهمین جشنواره گل و گلاب نیاسر گفت: این مراسم با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر نیاسر و با حمایت امام جمعه و بخشدار نیاسر برگزار شد.

شایان ذکر است اولین شب از سیزدهمین جشنواره گل و گلاب نیاسر(۲۲ اردیبهشت) با سخنرانی امام جمعه، خیر مقدم توسط بخشدار و شهردار نیاسر همراه با اجرای برنامه‌های کودک، تقلید صدا و برنامه‌های شاد توسط هنرمندان سیمای جمهوری اسلامی ایران، تجلیل از تولیدکنننگان بر‌تر گل و گلاب این منطقه همراه با آتش باری به پایان رسید. ضمن اینکه «مهران غفوریان» نیز میهمان ویژه این مراسم بود.

در این مراسم که به همت شهرداری، شورای اسلامی و گلابگیران منطقه نیاسر برای اولین بار به این سبک دراین شهر برگزار شده بود، کمبود فضا جهت پارکینگ خودروهای گردشگران مشکلاتی را برای شرکت کنندگان این مراسم به همراه داشت به طوری که مسافران مجبور بودند خودروهای خود را داخل کوچه‌های دوردست مراسم که فاقد روشنایی بود پارک کنند.

طی گفتگویی که خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان با تعدادی از شرکت کنندگان این مراسم داشت آن‌ها ضمن اظهار نارضایتی نسبت به کمبود فضای مناسب برای پارک خودروهای خود اظهار داشتند چرا علیرغم تبلیغ وسیعی که برای برگزاری این مراسم شده مسئولین و دست اندرکاران نسبت به ایجاد فضای مناسب برای پارکینگ خودروهای شرکت کنندگان برنامه ریزی نکرده اند و اینکه چرا اکثر معابر و کوچه‌های شهر نیاسر فاقد روشنایی و تاریک بود؟

مجموعه جشنواره‌های گل و گلاب شهرستان کاشان به ترتیب ۲۲ اردیبهشت تا ۲۳ اردیبهشت در نیاسر، یکم تا دوم خرداد ماه در شهر قمصر پایتخت گل و گلاب ایران، هشتم تا نهم خرداد در شهر برزک و بیست و دوم خرداد تا ۲۴ خرداد در شهر جوشقان و کامو برگزار می‌شود. ضمن اینکه اولین گل و گلاب نیاسر برای غبارروبی و عطر افشانی ضریح مطهر سلطان علی بن باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان در ۱۸ اردیبهشت استفاده شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز