خبرگزاری کار ایران

مدیر سرپرستی بیمه سلامت شمال استان اصفهان:

اجرای طرح تحول نظام سلامت از مزایای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها است

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۴۷۱

دولت هزینه های سلامت مردم را از محل اجرایی شدن فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها و یک درصد مالیات بر ارزش افزوده تامین می کند

مدیر سرپرستی بیمه سلامت شمال استان اصفهان – کاشان گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت در دولت یازدهم را از مزایا و اثرات مثبت عملیاتی شدن فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها عنوان کرد و گفت: دولت هزینه های سلامت مردم را از محل اجرایی شدن فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها و یک درصد مالیات بر ارزش افزوده تامین می کند.

به گزارش خبرنگارایلنا در کاشان مسلم آشوری در گفتگو با خبرنگاران گفت: طرح تحول نظام سلامت تحقق کلام رهبری در اقتصاد و فرهنگ و اقدامی عاجل در پشتیبانی از اقشار آسیب پذیر با کاهش پرداختها از جیب آنها است.

وی در خصوص طرح تحول نظام سلامت و مزایای اجرای این طرح گفت: کاهش پرداختها از جیب مردم در بخش بستری در مراکز دولتی خروجی اجرای طرح تحول نظام سلامت است.

وی با تاکید بر کلام مقام عظمای ولایت مبنی بر کاهش آلام بیماری و درد و رنج ناشی از پرداخت هزینه های گزاف دارو و درمان توسط بیماران افزود: اجرای طرح تحول نظام سلامت تحقق پذیری فرمایش مقام معظم رهبری در این راستا است.

به گفته وی، اجرای این طرح در سالی که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نام گرفته است مصداق برجسته و بارزی در توسعه اقتصاد و تقویت فرهنگ است.

مدیر بیمه سلامت ایرانیان در شمال استان اصفهان با اشاره به اینکه همه دولتها بعد از انقلاب تاکنون به بخش سلامت و درمان توجه داشتند افزود: دولت یازدهم، دولت تدبیر و امید اجرای طرح تحول نظام سلامت را اولویت اول و اصلی برنامه های خود قرار داد تا با عمل به توصیه رهبری در بخش سلامت بتواند آلام بیماری و رنج هزینه های گزاف درمان برای بیماران را کاهش دهد.

*اجرای طرح تحول نظام سلامت از مزایای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها است

آشوری، اجرای طرح تحول نظام سلامت در دولت یازدهم را از مزایا و اثرات مثبت عملیاتی شدن فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها عنوان کرد و گفت: دولت هزینه های سلامت مردم را از محل اجرایی شدن فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها و یک درصد مالیات بر ارزش افزوده تامین می کند.

وی اظهارداشت: کسانیکه توان مالی دارند و پرداخت یارانه در زندگی آنها تاثیر ندارد با انصراف از دریافت این مبلغ می توانند علاوه بر رشد و شکوفایی اقتصاد کشور، دولت را نیز در پرداخت هزینه های سلامت یاری و مساعدت کنند.

به گفته وی، شاید در نگاه اول مبلغ یارانه بسیار ناچیز و کم به نظر رسد اما هموطنان انقلابی، مقاوم، متعهد و متدیُن توجه داشته باشند که همین قطره قطر ها در مجموع دریای بیکرانی برای هزینه در بخش سلامت و حمایت موثر و کارساز دولت در اجرای برنامه هایش می شود.

معاون مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان با اشاره به فناوری مداوم روز و پیشرفتهای نوین مستمر در بخش تشخیص و درمان و تامین هزینه های کلان دولت برای ارتقا این بخش در مراکز بیمارستانی دولتی افزود: به طور قطع و یقین مردم فهیم، بصیر و هوشیار ایران در این مسیر با حمایت همه جانبه خود از طریق دریافت غیر مستقیم یارانه شان و اختصاص آن به بخش سلامت می توانند نقش موثر و سازنده ای در تسریع و تسهیل اجرای طرح تحول نظام سلامت داشته باشند.

*اجرای طرح بیمه سلامت ایرانیان از دیگر بخشهای طرح تحول نظام سلامت است

آشوری، اجرای طرح بیمه سلامت ایرانیان را از دیگر بخشهای طرح تحول نظام سلامت برشمرد و گفت: اجرای این طرح نیز که از اوایل اردیبهشت با دستورالعمل مدیر بیمه سلامت ایرانیان آغاز شد نظارت بیمه با مدیریت مطلوب و هدایت صحیح در اجرای طرح تحول سلامت هموطنان است.

وی، اجرای طرح بیمه سلامت ایرانیان را نظارت اسنادی بر اجرای طرح تحول سلامت دانست و افزود: تایید صورت حسابهای بیمارستانی در مسیر اجرای این طرح هر ۱۵ روز یکبار توسط کارشناسان بیمه سلامت به وزارتخانه منتقل می شود.

آشوری افزود: کاهش پرداخت هزینه‌های درمانی، ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، تجهیز بیمارستان‌ها و ترفیع و تعویض امکانات بیمارستانی از اهداف طرح بیمه سلامت ایرانیان در قالب طرح تحول نظام سلامت کشور است.

*میزان پنج و ۱۰ درصدی پرداختها در طرح تحول برای بیمه شدگان روستایی و شهری

به گفته وی، با اجرای طرح تحول نظام سلامت و بیمه سلامت ایرانیان دارندگان بیمه های روستایی در مجموع پنج درصد از مجموع هزینه های بستری و سایر بیمه ها اعم از بیمه سلامت، تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و مددجویان کمیته امداد ۱۰ درصد از این هزینه ها را پرداخت می کنند.

آشوری خاطرنشان کرد: قواعد بیمه های تجاری نیز همچنان گذشته به قوت خود باقی است.

*تهیه تجهیزات، لوازم و داروها توسط بیمارستان

مدیر سرپرستی بیمه سلامت شمال استان اصفهان – کاشان تصریح کرد: پرداخت تمامی هزینه های زایمان به روش طبیعی و تهیه تجهیزات، لوازم و داروها توسط بیمارستان نیز جز طرح تحول نظام سلامت است که قبل از اجرای این طرح بیماران باید این تجهیزات را بیرون از بیمارستان و با هزینه های گزاف تهیه می کردند.

*استثنای چهار مورد برای عدم پرداخت در طرح تحول نظام سلامت

آشوری عدم پرداخت هزینه توسط دولت در طرح تحول نظام سلامت در چهار مورد را خاطرنشان کرد و گفت: هزینه های ناشی از جراحی های زیبایی، خودکشی، ضرب و جرح، و هزینه اقامت VIP هتلینگ(استفاده بیمار از اتاق یک تخته) در طرح تحول نظام سلامت قابل پرداخت و شامل تعرفه نیست.

*فازبعدی طرح تحول سلامت مربوط به سطح تخصصی

مدیر سرپرستی بیمه سلامت شمال استان اصفهان – کاشان فاز بعدی اجرای طرح تحول نظام سلامت را مربوط به سطح تخصصی در بیمارستان های دولتی یادآورشد و گفت: با اجرای مطلوب این طرح کلان در سطح ملی و عدم مشکل در مسیر اجرای طرح اختصاص تعرفه به بخش سرپایی نیز در آینده ای نزدیک تسرّی پیدا خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز