خبرگزاری کار ایران

دومین شب از یازدهمین جشن گل و گلاب در قمصر برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۳۴۹

برگزاری اینگونه جشنواره‌ها باعثمی‌شود که این منطقه و شهر در صنعت گلابگیری بهتر به خود شهرستان و کشورمان معرفی شود.

دومین شب از یازدهمین جشن گل و گلاب قمصر با حضور مسافران و گردشگران از سراسر میهن اسلامی با اجرای برنامه‌های متنوع و شاد توسط مجریان و هنرمندان سیمای جمهوری اسلامی ایران در محل بوستان گل‌های قمصر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان در ابتدای این مراسم «احمدرضا طحانی» بخشدار قمصر، ضمن گرامی داشت سالروز آزادسازی خرمشهر و خیر مقدم به خانواده‌های معظم شهداء و گردشگران، تشکر و قدردانی از همکاری معاون استاندار و فرماندار کاشان، رهنمودهای نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، امام جمعه، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قمصر، نیروی انتظامی و دیگر ارگان‌های مربوطه در برگزاری این مراسم گفت: برگزاری یازدهمین جشن گل و گلاب قمصر در راستای منویات مقام معظم رهبری برای نشاط اجتماعی در بین خانواده‌ها، جوانان و عزیزان این مرز و بوم است.

«حمیدرضا صادقی» شهردار قمصر نیز در ادامه این مراسم ضمن تشکر و قدردانی از همکاری فرمانداری کاشان، نیروی انتظامی، بسیج و دیگر ارگان‌های مربوطه در برگزاری این مراسم، رونق اقتصادی منطقه را از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره عنوان کرد و گفت: برگزاری اینگونه جشنواره‌ها باعثمی‌شود که این منطقه و شهر در صنعت گلابگیری بهتر به خود شهرستان و کشورمان معرفی شود.

دومین شب از یازدهمین جشنواره گل و گلاب قمصر(دوم خرداد) با اجرای «مسعود روشن پژوه» همراه با اجرای برنامه‌های تقلید صدا، اجرای کنسرت حمید عسگری و اجرای نمایش صحنه‌ای و خوانندگی بسیار جذاب و تحسین برانگیز هادی فرشچی و برنامه‌های شاد توسط هنرمندان سیمای جمهوری اسلامی ایران، تجلیل از تولیدکنندگان بر‌تر گل و گلاب این منطقه همراه با آتش باری به پایان رسید. ضمن اینکه در این مراسم از تمبر یادبود گل و گلاب قمصر نیز رونمایی شد.

مجموعه جشنواره‌های گل و گلاب شهرستان کاشان که به ترتیب ۲۲ اردیبهشت تا ۲۳ اردیبهشت در نیاسر، یکم تا دوم خرداد ماه در شهر قمصر پایتخت گل و گلاب ایران برگزار شد، قرار است جشنواره‌های گل و گلاب دیگری هشتم تا نهم خرداد در شهر برزک و بیست و دوم خرداد تا ۲۴ خرداد در شهر جوشقان و کامو برگزار شود، ضمن اینکه جشنواره ملی گل و گلاب شهرستان کاشان نیز از پنجم تا دوازدهم خرداد در استادیوم ۱۵ هزار نفری آیت الله کاشانی توسط شهرداری کاشان با حضور هنرمندان سیمای جمهوری اسلامی همراه با برنامه‌های شاد برگزار خواهد شد.

مراسم گلابگیری قمصر کاشان هشتم خرداد ۸۹ به شماره ۱۰۹ در فهرست «مالکیت معنوی» کشور به ثبت رسیده است.
براساس مطالعات انجام شده در شهر قمصر حدود ۴۶۰ دستگاه گلابگیری فعال وجود دارد که بیش از ۱۷۲ خانوار دارای کارگاه گلابگیری فعال هستند و این کارگاه‌ها بصورت جزئی از واحد مسکونی و در بطن زندگی خانوار اداره می‌شود.
گلاب استاندارد گلابی است که در ۱۰۰ میلی لیتر آن ۳۵ میلی گرم اسانس وجود داشته باشد و از دیدگاه دیگر طبق الگوی موسسه استاندارد بهترین گل نیز گلی است که از هر یک تن آن ۲۵۰ گرم اسانس حاصل شود.
در حال حاضر از هر تن گل قمصر۲۵۰ گرم اسانس تولید می‌شود و در بهترین وضعیت نیز می‌توان از ۸۵۰ کیلوگرم گل قمصر ۲۵۰ گرم اسانس بدست آورد.

قمصر دارای ۳۰۰ هکتار سطح زیر کشت گل محمدی است که از هر هکتار حدود چهار تن گل محمدی برداشت و حدود شش هزار تن گلاب در مجموع تولید می‌شود، این شهر از توابع شهرستان کاشان در ۲۵ کیلومتری جنوب این شهرستان واقع شده است.

دومین شب از یازدهمین جشنواره گل و گلاب قمصر در حالی برگزار شد که به دلیل استقبال بی‌نظیری که گردشگران داخلی و خارجی نسبت به سال‌های قبل از این آیین ملی و معنوی داشتند کنترل جمعیت همچنان با مشکل جدی مواجه شد لذا شایسته است مسئولین کشوری به دلیل اینکه سال به سال استقبال از جشنواره گل و گلاب قمصر بیشتر می‌شود و مکان فعلی گنجایش این مراسم را ندارد با اختصاص بودجه ملی مکانی در خورشان این جشنواره و گردشگران داخلی و خارجی در پایتخت گل و گلاب ایران ایجاد کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز