خبرگزاری کار ایران

درشب بعثت پیامبر اکرم(ص)؛

نخستین جشنواره ملی گل محمدی در کاشان آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۲۹۵

همزمان با فصل گل و گلاب در شب بعثپیامبراکرم(ص) نخستین جشنواره ملی گل محمدی و آئین گل سرخ محمدی با عنوان ‹‹ در بهار علوی از عطر نبوی تا شمیم مهدوی›› با حضور بیش از ۳ هزار نفر درورزشگاه ۱۵ هزار نفری امیرکبیر کاشان آغازشد.

همزمان با فصل گل و گلاب و در شب بعثپیامبراکرم(ص)، نخستین جشنواره ملی گل محمدی و آئین گل سرخ محمدی با عنوان ‹‹ در بهار علوی از عطر نبوی تا شمیم مهدوی›› با حضور بیش از ۳ هزار نفر در ورزشگاه ۱۵ هزار نفری امیرکبیر کاشان آغازشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان، درآیین افتتاحیه جشنواره ملی گل محمدی کاشان مدیر عامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان با تبریک بعثت پیامبر اکرم از ماه رجب به عنوان ماه بهار صلوات یاد کرد و اظهارداشت گفت: آن چه بیش تر بر عظمت و احترام این ماه افزوده است، مناسبت های آن است که درراءس آن ها عید بزرگ مبعثرسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم(۲۷ رجب) وعید میلاد امیرالمومنین مولای متقین علی بن ابی طالب علیه افضل الصلاه والسلام(۱۳رجب) است.

وی با اشاره به این که در اردیبهشت ماه در اقلیم بزرگ کاشان با شکفتن غنچه های گل محمدی در بخش های مرکزی و قمصر جوشقان و کامو و برزک، کار گلچینی در گلستان های این شهرستان آغاز می شود یاد آورشد: سطح زیر گشت گل محمدی در مجموع این بخش ها یکهزار و ۶۵۰ هکتار است.

نادعلی، میانگین برداشت گل محمدی در کاشان را بیش از ۴ تن در هر هکتار اعلام کرد و افزود: سالانه ۷ هزار تن گل محمدی در این شهرستان برداشت می شود.

وی شهرستان کاشان را به لحاظ وجود کارگاههای صنعتی و سنتی و صنایع فرآوری و بسته بندی، بزرگترین تولیدکننده گلاب، عرقیات گیاهی و اسانس در کشور عنوان کرد و گفت: هم اکنون ۲۵ کارخانه صنعتی و یک هزار و ۵۰۰ کارگاه سنتی با بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ دیگ در این شهرستان گلاب، عرقیات گیاهی، اسانس و عطر گل محمدی تولید می کنند.

مدیر عامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان یاد آورشد: ۱۰هزار بهره بردار در این شهرستان به تولید گلاب و عرقیات اشتغال دارند که در زمان کاشت، داشت و برداشت این آمار به ۲۲ هزار نفر افزایش می‌یابد.

به گفته وی، استان اصفهان و شهرستان کاشان رتبه سوم کشور را در پرورش گل محمدی دارد.

شایان ذکراست در اولین شب جشنواره ملی گل محمدی کاشان علاوه بر حضور خانواده های کاشانی و شهر های اطراف، سید مهدی ناظم رضوی رئیس شورای اسلامی، سید محمد ناظم رضوی شهردار و معاونین شهرداری، سرهنگ زاهد جانشین فرماندهی نیروی انتظامی، اسماعیلی شهردار نیاسر و تعدادی از مسئولین ادارات و نهادهای دولتی کاشان نیز حضور داشتند.

نخستین جشنواره ملی گل محمدی کاشان با عنوان ‹‹ در بهار علوی از عطر نبوی تا شمیم مهدوی›› توسط شهرداری و سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان همزمان با شب مبعثحضرت رسول اکرم(ص) تا ولادت حضرت امام حسین(ع) از پنجم تا ۱۲ خرداد ماه در کاشان با حضور هنرمندان صدا و سیما، چهره های موسیقی ایران و هنرمندان تقلید صدا و طنز ایران و گردشگران، میهمانان و شهروندان برگزار می شود.

اجرای تواشیح، برنامه علیرضا افتخاری خواننده سنتی و معروف کشور، اجرای موسیقی سنتی نواحی مختلف کشور، تقلید صدا و… ازجمله برنامه های اولین شب جشنواره در شب بعثت پیامبر اکرم(ص) بود.

یه نظر می رسد اگر برنامه های شاد، کیفیت دار و متنوع در شبهای باقی مانده نخستین جشنواره گل محمدی و آیین گل سرخ محمدی در ورزشگاه ۱۵ هزار نفری کاشان افزایش یابد حضور شهروندان و گردشگران نیز دراین جشنواره نسیت به اولین شب این جشنواره افزایش خواهد یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز