خبرگزاری کار ایران

فرماندار کاشان:

کاشان قطب اصلی برداشت گل محمدی در کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۹۹۶

شهرستان کاشان با دارا بودن بیش از ۱۶۵۰ هکتار سطج زیر کشت گل محمدی به عنوان یکی از قطبهای اصلی برداشت گل محمدی در کشور می باشد

معاون استاندار و فرماندار کاشان گفت: شهرستان کاشان با دارا بودن بیش از ۱۶۵۰ هکتار سطج زیر کشت گل محمدی به عنوان یکی از قطبهای اصلی برداشت گل محمدی در کشور می باشد.

«ابوالفضل صدرائیه» در حاشیه سیزدهمین جشنواره گل محمدی شهر برزک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان با بیان این مطلب گفت: درحال حاضر باکیفیت ترین گل محمدی کشور در شهرهای برزک، نیاسر، جوشقان و کامو و قمصر کاشان برداشت می شود.

وی به فعال بودن بیش از ۱۵۰۰ واحد سنتی و بیش از ۵۰ واحد صنعتی گلاب گیری در شهرستان کاشان خبرداد و گفت: این واحدهای سنتی و صنعتی گلابگیری با گردش مالی و ناخالص بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال مشغول فعالیت هستند.

صدرائیه به اقدامات بسیار موثر جهادکشاورزی شهرستان کاشان طی سالیان گذشته تاکنون در این بخش اشاره کرد و گفت: براساس چشم انداری خوبی که دراین بخش پیش بینی شده امیدواریم در سالهای آینده توسعه چشمگیری را درصنایع جانبی گلابگیری در بخش اسانس داشته باشیم.

معاون استاندار و فرماندار کاشان با اشاره به اینکه در حال حاضر پژوهشکده اسانس دانشگاه کاشان کارهای تحقیقاتی و فناوری نوی را دراین بخش انجام داده است. گفت: در آینده بسیار نزدیک کاشان پیشناز در صنعت گلابگیری با شکوفایی این بخش از صنعت کشورمان که می تواند در بخش صادرات غیرنفتی به عنوان یک طلای مایعی درسایر کشورها مورد استقبال قرار گیرد خواهد بود.

شایان ذکر است معاون استاندار و فرماندار کاشان در حاشیه سیزدهمین جشنواره گل و گلاب شهر برزک به اتفاق معاون عمرانی فرمانداری کاشان، مدیریت جهاد کشاورزی کاشان، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر برزک از تعدادی واحدهای صنعتی گلابگیری این شهر بازدید و در جریان مشکلات این واحدها قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز