خبرگزاری کار ایران

معاون امور مساجد استان تهران در پنجمین شب برگزاری جشنواره ملی کاشان:

شعبان ماه استغفار و تسریع استجابت دعاست

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۱۱۹

خواسته‌های معنوی که به دنبال آن حوائج مادی انسان‌ها نیز برآورده می‌شود بهترین نوع خواستن از خدا و اهل بیت(ع) است.

معاون امور مساجد استان تهران، از شعبان المعظم به عنوان ماه برکت، استغفار و تسریع در استجابت دعا یاد کرد و گفت: دعا وسیله تقرب به درگاه خدا و گشایش امور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان «حجت الاسلام محسن مصطفوی»، در آغاز مراسم پنجمین شب برگزاری «جشنواره ملی گل محمدی کاشان» اظهار داشت: استغفار و اعطای صدقات در شعبان المعظم به عنوان دو عمل ویژه و سفارش شده ازرسول اکرم(ص) در این ماه است.

وی، با تاکید بر ثواب عظیم استغار و صدقه در این ماه گفت: صدقه تنها پرداخت وجوهات نقدی نیست بلکه هر کسی به اندازه توانایی هنر و مهارت خود بخشی ازآن را به عنوان صدقه معنوی و جاریه به دیگران هدیه کند.

به گفته وی، پاداش یک روز روزه گرفتن در ماه شعبان برابر با بهشت و خشنودی پیامبر اسلام است.

معاون امور مساجد استان تهران، با اشاره به دو داستان از حضرت محمد(ص) پیامبر ختمی مرتبت و حضرت موسی(ع) در نوع خواستن حوائج و نیاز‌ها از محضرخدا، ذوات مقدسه و پیامبران افزود: خواسته‌های معنوی که به دنبال آن حوائج مادی انسان‌ها نیز برآورده می‌شود بهترین نوع خواستن از خدا و اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام مصطفوی، دعا را رمز گشایش و کلید حل مشکلات دانست و گفت: ماه شعبان بهترین فرصت برای استجابت دعا، عبادت، تقرب به درگاه خدا و کسب فیض و رحمت و برکت الهی است.

وی، با استناد به داستانی از ایوب پیامبر(ع) اظهار داشت: خداوند در همه موارد دعاهای بندگان را به استجابت نمی‌رساند بلکه به جای دعاهای استجابت نشده خیر کثیر به انسان می‌رساند یا بلایی بزرگ را دفع می‌کند.

پنجمین شب برگزاری «جشنواره ملی گل محمدی کاشان» با سخنرانی حجت الاسلام محسن مصطفوی، معاون امور مساجد استان تهران، اجرای سید اقبال واحدی و سید کمال هاشم‌زاده از مجریان توانمند صدا و سیما، گروه موسیقی سنتی استاد حسین، مسئولین شهرستان، میهمانان و گردشگران داخلی و خارجی برگزار شد.

نخستین جشنواره ملی گل محمدی تا یازدهم خرداد ماه هر شب با حضور هنرمندان صدا و سیما، چهره‌های موسیقی ایران و هنرمندان تقلید صدا در ورزشگاه امیرکبیر کاشان برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز