خبرگزاری کار ایران

با گذشت ۵ سال ازمصوبه دولت قبلی؛

جاده حادثه‌خیز برزک - کاشان دو بانده نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۸۴۷

با توجه اینکه دوبانده شدن جاده حادثه خیز کاشان – برزک ورکان ۵ سال پیش درسفرهای استانی دولت قبلی به عنوان یک پروژه ملی به تصویب رسید ودردستور کارهیئت دولت قرارگرفت متاسفانه تاکنون هیچ اعتباری برای دوبانده شدن این جاده اختصاص داده نشده است

با توجه به اینکه دو بانده شدن جاده حادثه خیز کاشان – برزک ورکان ۵ سال پیش درسفرهای استانی دولت قبلی به عنوان یک پروژه ملی به تصویب رسید و در دستور کارهیئت دولت قرارگرفت متاسفانه تاکنون هیچ اعتباری برای دوبانده شدن این جاده اختصاص داده نشده است.

«مرتضی والی زاده» در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کاشان با انتقاد ازعدم اجرایی شدن مصوبه دولت قبلی در دو بانده شده جاده ارتباطی و حادثه خیز کاشان برزک و ورکان گفت: متاسفانه هرسال این مصوبه دردستور کار بودجه قرار می گیرد ولی هیچ اعتباری به آن تخصیص داده نمی شود.

شهرداربرزک جاده ارتباطی کاشان برزک را جاده ای بسیار نا ایمن و غیر استاندارد دانست و گفت: با گذشت بیش از ۵۰ سال از احداثاین جاده و داشتن نقاط حادثه خیز بسیار زیاد، خرابی آسفالت، دست انداز و چاله های فراوان متاسفانه با گذشت چندین سال هنوز در این جاده لکه گیری انجام نشده است.

والی زاده تردد حجم عظیم کامیونها و تریلی های حامل سنگ و سیمان را مهمتربن معضل تشدید ناامنی این جاده ترانزیتی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه تردد بسیار زیاد ماشین آلات سنگین باعثخطرآفرینی و فرسودگی جاده شده است از مسئولین تقاضا دارم براساس مصوبه ۵ سال قبل دولت احمدی نژاد با اختصاص بودجه لازم این مصوبه هرچه زودتر اجرایی شود.

وی نبود زیر ساخت لازم در حوزه راه ارتباطی را مانع جدی جذب گردشگر در شهر توریستی و گردشگری برزک عنوان کرد و گفت: هربار که سرمایه گذاری را ا زاین جاده برای سرمایه گذاری به برزک می آوریم با دیدن وضعیت نامساعد جاده از سرمایه گذاری در شهر برزک پشیمان می شوند.

شهردار برزک به تلفات جانی و مالی فراوان در جاده حادثه خیز برزک اشاره کرد و گفت: علیرغم پیگیری های مسئولین بخش و شورای اسلامی شهر و شهرداری برزک تاکنون نتیجه ای نگرفته ایم.

والی زاده تصریح کرد: از مسئولان انتظارداریم با توجه به اینکه برزک به عنوان قطب گردشگری کشور به جهت تولید بیش از ۷۰ درصد گل محمدی منطقه کاشان شناخته می شود توجه ویژه ای را به این شهر داشته باشند.

شهردار برزک در پایان یادآوری کرد: از ۵۰۰ میلیون تومان اعتباری که جدیدا با پیگیری «دکترعباسعلی منصوری آرانی» نماینده مردم شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی برای بهسازی و اصلاح مسیر ارتباطی جاده کاشان برزک اختصاص پیدا کرده از این میزان اعتبار بیش از ۵ میلیون تومان برای لکه گیری این جاده هزینه نشده است.

حوادثرانندگی در جاده پرتردد و حادثه‌خیز کاشان - برزک که تاکنون جان تعداد زیادی از مردم این منطقه و مسافران عبوری را گرفته، همچنان به عنوان معضل برزک و لاینحل مردم بخش برزک کاشان مطرخ است، قدمت ۵۵ ساله و غیراستاندارد جاده کاشان - برزک و مستهلک شدن این جاده از یک‌سو و همچنین تردد حجم زیادی از بونکرهای سیمان و تریلرهای حامل سنگ معادن از سوی دیگر جاده کاشان - برزک را تبدیل به یکی از خطرناک‌ترین جاده‌های استان اصفهان نموده است.

تسریع در عملیاتی شدن مصوبه ۵ سال پبش دولت قبلی مبنی بر دوبانده شدن محور کاشان - برزک - ورکان و اختصاص اعتبارات ملی به این پروژه و اجرای به موقع آن علاوه بر کاهش تصادفات، تاثیر زیادی در بخش‌های اقتصادی، گردشگری و سرمایه‌گذاری در بخش برزک دارد.

شهر گردشگری و توریستی برزک با قدمت ۵ هزار سال در ۵۰کیلومتری شهرستان کاشان قرار گرفته و بیش از ۷۰درصد گل منطقه کاشان در این شهر تولید می‌شود و روزانه گردشگران داخلی و خارجی فراوانی ازاین شهر بازدید می کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز