خبرگزاری کار ایران

فرماندار کاشان در گفتگو با ایلنا:

مسئولین راه و شهرسازی پاسخگوی مشکلات جاده حادثه‌خیز کاشان‌ - برزک‌ - ورکان نیستند

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۰۸۴

گله‌مندی خودم را از کم کاری همکاران خود در این حوزه اعلام می‌کنم و متاسفم چرا تاکنون با عدم پاسخگویی و عدم کارآیی اداره راه و شهرسازی استان اصفهان و شهرستان کاشان مواجه بوده‌ایم.

علیرغم کشته و زخمی‌ شدن تعداد زیادی از هموطنانمان در چندین سال گذشته در حادثه‌خیزترین راه ارتباطی استان اصفهان(کاشان - برزک ورکان)، متاسفانه به علت کم کاری اداره راه و شهرسازی استان اصفهان و شهرستان کاشان تاکنون شاهد فعالیتی در این بخش نبوده‌ایم.

«ابوالفضل صدرائیه» فرماندار کاشان در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کاشان ضمن بیان این مطلب، با انتقاد شدید از بی‌توجهی اداره راه و شهرسازی استان اصفهان و شهرستان کاشان نسبت به جاده باریک، غیراستاندارد و حادثه‌خیز برزک، کاشان و ورکان، از پیگیری‌ها و زحمات فراوان «عباسعلی منصوری آرانی» نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با پیگیری اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار جهت هزینه کردن در بهسازی و آسفالت جاده‌حادثه خیز برزک از طریق وزارت مسکن و شهرسازی و پرداخت آن به اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان تقدیر و تشکر کرد.

وی گفت: علیرغم تخصیص این مقدار اعتبار جهت رفع نقاط حادثه‌خیز، بهسازی و آسفالت جاده کاشان – برزک و ورکان متاسفانه تاکنون شاهد فعالیتی در این بخش نبودیم.

صدرائیه با ابراز گله‌مندی به جهت کم کاری و عدم پاسخگویی مسئولین اداره راه و شهرسازی استان اصفهان و شهرستان کاشان جهت هزینه کردن اعتبار مورد نظر در جاده کاشان، برزک، ورکان گفت: حقیقتا گله‌مندی خودم را از کم کاری همکاران خود در این حوزه اعلام می‌کنم و متاسفم که چرا تاکنون با عدم پاسخگویی و عدم کارآیی اداره راه و شهرسازی استان اصفهان و شهرستان کاشان مواجه بوده‌ایم.

وی غیراستاندار و حادثه‌خیز بودن راه ارتباطی برزک به کاشان را از چالش‌های اساسی در بخش زیرساختی شهر توریستی و گردشگری برزک عنوان کرد و گفت: مسئولین راه و شهرسازی استان اصفهان و شهرستان کاشان باید دلیل اینکه اعتبار تخصیص یافته به جهت گردشگری، حادثه خیز بودن و تردد حجم عظیم تریلی، کامیون‌های سنگ، سیمان و کشته‌های فراوان جاده برزک در این بخش هزینه نشده پاسخگو باشند.

فرماندار کاشان به تصادفات ناگوار، کشته و زخمی‌های فراوان در جاده برزک به علت عدم استاندارد و حادثه‌خیز بودن این جاده طی چند سال گذشته اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در این جاده همه ساله شاهد تصادفات ناگوار و کشته و زخمی تعداد زیادی از شهروندان و مسافران عبوری بوده‌ایم، سزاوار نیست در جایی که نماینده مردم شهرستان کاشان در مجلس شورای اسلامی با زحمات فراوان این اعتبار را برای رفع نقاط حادثه خیز، تعریض و بهسازی جاده برزک از طریق وزارت راه و شهرسازی گرفته اند مدیریت راه و شهرسازی استان اصفهان در این زمینه ضعیف عمل کند.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان کاشان درک نکردن نگاه دولت تدبیر و امید، عدم پاسخگویی در این بخش را ضعف مدیریت اداره راه و شهرسازی استان اصفهان و شهرستان کاشان دانست و گفت: با توجه به اینکه اعتبار راه برزک کاشان تامین شده با همکاری دوستان این موضوع را پیگیری خواهیم کرد تا در این بخش هزینه شود نه جایی دیگر، ضمن اینکه مسئولین راه و شهرسازی نیز باید در این ارتباط پاسخگو باشند.

وی جاده کاشان، برزک به ورکان را یکی از اصلی‌ترین راه حادثه خیز شهرستان کاشان و استان اصفهان عنوان کرد و گفت: همانطور که از سال‌های قبل در برنامه پنجم توسعه نیز رفع نقاط حادثه‌خیز مهمترین چالش در مدیریت بحران استان و کشور بوده انتظار می‌رفت مسئولین مربوطه به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

صدرائیه یادآوری کرد: علیرغم کشته و زخمی‌های فراوانی که چندین سال گذشته تاکنون در حادثه‌خیزترین راه ارتباطی استان اصفهان(کاشان - برزک – ورکان) به وقوع می‌پیوندد متاسفانه به علت کم کاری اداره راه و شهرسازی استان اصفهان و شهرستان کاشان تاکنون شاهد فعالیتی در این بخش نبوده‌ایم.

فرماندار کاشان به آمار بالای تصادفات و کشته‌های چند سال گذشته به واسطه حادثه‌خیز بودن جاده‌های ارتباطی شهرستان کاشان و استان اصفهان اشاره کرد و گفت: امیدواریم مدیریت مسکن، راه و شهرسازی استان اصفهان اولویت ویژه در رفع نقاط حادثه خیز استان را به جاده غیراستاندار و حادثه خیزکاشان، برزک ورکان داشته باشد.

بر اساس گفته «مرتضی والی‌زاده» شهردار برزک از ۵۰۰ میلیون تومان اعتباری که با پیگیری «عباسعلی منصوری آرانی» نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی برای بهسازی و اصلاح مسیر ارتباطی جاده کاشان برزک اختصاص پیدا کرده از این مبلغ فقط ۵ میلیون تومان این اعتبار برای لکه گیری این جاده هزینه شده است.

دو بانده شدن جاده حادثه خیز کاشان – برزک ورکان ۵ سال پیش در سفرهای استانی دولت قبلی به عنوان یک پروژه ملی به تصویب رسید و در دستور کار هیئت دولت قرار گرفت که متاسفانه تاکنون هیچ اعتباری برای دو بانده شدن این جاده خطرناک و نا ایمن اختصاص داده نشده است.

حوادثرانندگی در جاده پرتردد و حادثه‌خیز کاشان - برزک که تاکنون جان تعداد زیادی از مردم این منطقه و مسافران عبوری را گرفته، همچنان به عنوان معضل برزک و لاینحل مردم شهرستان کاشان و بخش برزک مطرح است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز